|
کدخبر: 292781

قیمت طلای سیاه افزایش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۱۷ سنت معادل ۱.۴۹ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۵۴ سنت رسید.

انرژی قیمت طلای سیاه افزایش یافت

قیمت نفت بیش‌از ۲درصد در روز جمعه به‌دنبال خبر سوددهی شرکت‌های انرژی و کاهش تولید نفت آمریکا علی‌رغم افزایش تقاضا برای سوخت بالا رفت.

 قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱دلار و ۱۷سنت معادل ۱.۴۹ درصد افزایش به ۷۹دلار و ۵۴سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲دلار و ۲سنت معادل ۲.۷۰ درصد افزایش ۷۶دلار و ۷۸سنت معامله می‌شود.

 اما هر دوی این شاخص‌های نفتی دومین هفته پیاپی کاهش قیمت را تجربه می‌کنند. اطلاعات اقتصادی ناامیدکننده آمریکا و عدم اطمینان نسبت‌به سیاست افزایش نرخ بهره بر دورنمای تقاضا تأثیر گذاشته و باعث چهارمین ماه پیاپی کاهش قیمت نفت شده‌است.

بازار کل هفته گذشته را نگران احتمال رکود اقتصاد و گسترش بحران بانکی به‌دنبال مشکلات بانک فرست ریپابلیک بود. اما خبرهای خوش‌بینانه نسبت‌به این بانک و اطلاعات مربوط به افزایش تقاضای نفت و کاهش تولید، شرایط را تغییر داده است.

 شرکت بیمه سپرده‌ فدرال آمریکا، وزارت خزانه‌داری این کشور و همچنین بانک فدرال رزرو آمریکا ازجمله نهادهای دولتی هستند که جلساتی با شرکت‌های مالی جهت حل مشکل بانک فرست ریپابلیک تشکیل داده‌اند.

 اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تولید نفت خام این کشور در فوریه به پایین‌ترین رقم از ماه دسامبر یعنی ۱۲.۵ میلیون بشکه در روز رسید. تقاضا برای سوخت هم تا حدود ۲۰میلیون بشکه در روز افزایش یافته که بالاترین رقم از ماه نوامبر را نشان می‌دهد.

 طبق اطلاعات این اداره، ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا بیش‌ازحد انتظار در هفته گذشته کاهش یافته و تقاضا برای سوخت خودرو بالا رفته است.

 شرکت‌های نفت اکسون موبیل و شورون با تقاضای بالا مواجه هستند و و روند کاهش هزینه‌ها را که طی بحران کرونا اجرایی کرده بودند ادامه می‌دهند.

 نگرانی درمورد سیاست افزایش نرخ بهره و تأثیر آن بر تقاضا باعث کاهش قیمت نفت در هفته‌ها و ماه‌های اخیر شده‌است. نفت خام برنت حدود ۳درصد در این هفته و ۵درصد در هفته گذشته کاهش قیمت داشت. قیمت نفت آمریکا هم ۱درصد در این هفته و ۶درصد در هفته گذشته پایین آمد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها