|
کدخبر: 288714

مهم ترین عامل در افزایش قیمت نفت چیست؟

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۸ سنت معادل ۱.۲۷ درصد افزایش به ۸۵ دلار و ۸۳ سنت رسید.

انرژی مهم ترین عامل در افزایش قیمت نفت چیست؟

قیمت نفت بیش‌از ۱دلار در هر بشکه در روز جمعه افزایش یافت و در آستانه یک افزایش قیمت هفتگی قرار دارد. امید به افزایش تقاضا در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت دنیا از قیمت نفت حمایت کرده‌است.

 قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱دلار و ۸سنت معادل ۱.۲۷ درصد افزایش به ۸۵دلار و ۸۳سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱دلار و ۵۲سنت معادل ۱.۹۴ درصد افزایش ۷۹دلار و ۶۸سنت معامله می‌شود.

 انتشار گزارشی مبنی‌بر مشاجرات داخلی در امارات درمورد خارج شدن از اوپک و افزایش بیشتر تولید، قیمت نفت را بیش‌از ۲دلار در هر بشکه پایین آورد، اما بی‌اساس خواندن این گزارش ازسوی امارات قیمت را دوباره بالا برد.

اطلاعات مثبت اقتصادی چین امید به رشد تقاضا برای نفت را افزایش داده و باعث شده نفت برنت و نفت آمریکا، هر دو بیشترین افزایش هفتگی قیمت را از ابتدای سال جاری میلادی تجربه کنند.

 فعالیت در بخش خدمات چین در فوریه با بالاترین سرعت طی ۶ماه گذشته افزایش یافته و تولید کارخانه‌ای در این کشور هم رشد داشته است. واردات نفت چین از روسیه از طریق دریا در این ماه به یک رکورد جدید می‌رسد.

 انتظار می‌رود رشد اقتصاد چین در سال جاری میلادی به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت دنیا به ۶درصد برسد.

 ارزش دلار پایین آمده و تحلیلگران عقیده دارند ارز آمریکا طی ۱۲ماه آینده تحت فشار خواهد بود. بدین ترتیب خرید نفت برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌شود.

 دراین‌بین انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را در صورت ادامه تورم بالا تا ۴درصد افزایش دهد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها