|
کدخبر: 284659

آغاز قطع گاز برای مشترکان تهرانی

هدایی پور، مدیرعامل شرکت گاز استان تهران در گفت‌وگو با رادیو تهران گفت: با افزایش مصرف گاز، از روز گذشته گاز ۱۶۰۰ مشترک بد مصرف را در تهران قطع کردیم.

هدایی پور: ۱۲۵ میلیون متر مکعب مصرف مان در روز گذشته بوده است استان تهران حدود یک ششم گاز کشور را دارد مصرف می‌کند و پرمصرف‌ترین است.

مصرف تهرانی‌ها از میانگین استاندارد چقدر بیشتر است؟

هدایی پور: ما حدود ۵/۵ الی ۶ برابر سرانه مصرف دنیا را داریم مصرف می‌کنیم در کشور مصرف گاز در کشور ما بسیار بالاست و دو تا علت هم دارد، یکی فرهنگ مصرف هست، زیرساخت‌هایی که باید ایجاد می‌شد، پیش‌بینی می‌شد، منظور از این زیرساخت‌ها در واقع نوع ساختمان‌سازی و معماری در کشورمان است که الان ما در مقررات ساختمان مبحثی به نام مبحث نوزدهم داریم که فقط موضوعش انرژی در ساختمان است که متاسفانه کتابچه و مقرراتش تدوین شده، اما به همین دلیل که رعایت نمی‌شود مصرف در ساختمان‌های ما بالاست.

اخطار و قطع مشترکان بدمصرف در تهران

تقریبا اوایل آذرماه بود که برای حدود ۲۶ هزار مشترک اخطار اعلام کردیم که در دهک یازده و دوازده قرار دارند. ما مصرف کنندگانمان را دوازده دهک تقسیم کردیم، سه دهک اول که مصرف بهینه دارند و اگر سی درصد کمتر از پارسال مصرف کنند گازشان رایگان است، اما اگر در همین بازه هم مصرف کنند هزینه گازشان کمتر از سی الی چهل هزار تومان در ماه است و دهک‌های ۴ تا ۶ را سی درصد اضافه‌تر از ایشان می‌گیریم، دهک‌های ششم تا دهم را حدود ۵۰ درصد، اما یازدهم و دوازدهم را این‌ها را ما بدمصرف‌ها می‌گوییم یعنی واقعا رعایت نمی‌کنند و حقوق بقیه را تضییع می‌کنند. ما اول آذرماه به این‌ها اخطار دادیم که باید مصرفشان را تنظیم کنند، اگر ایراد از موتورخانه هایشان، ساختمانشان و پنجره هایشان هست برطرف کنند یا اگر فرهنگ شان هم هست اصلاح کنند و از روز گذشته ما شروع کردیم به قطع گاز بدمصرف هایمان؛ حدود ۱۶۰۰ تا از بدمصرف‌ها گازشان قطع شد.

چه تعداد از مشترکان بدمصرف تهران مشترک دولتی، غیردولتی و خانگی هستند؟

هدایی پور: این بدمصرف‌ها فقط شامل خانگی‌ها می‌شوند ما دولتی‌ها را که این چند روز که تعطیل هست که کاملا قطع کردیم گازشان را، حتی آن‌هایی که واحدهای امدادی و این‌ها هم داریم که گفتیم باید واحد امدادی شان گازشان مستقل شود که نیاز نباشد موتورخانه یک ساختمان در سرویس باشد فقط برای اتاق نگهبان و حراست و این ها، کاملا قطع کردیم، اما بدمصرف‌ها بیشتر در خانگی‌ها هستند که این‌ها را قطع کردیم.

روند قطع کردن پرمصرف‌ها ادامه دارد؟ و تا چه زمانی قطع خواهند بود؟

هدایی پور: این‌ها الان می‌آیند یک تعهد می‌دهند که اصلاح کنند، یا فرهنگشان را یا ایراداتی که در ساختمان شان وجود دارد و بعد از این تعهد ما گازشان را وصل می‌کنیم، کنتورشان را دوباره ده روز دیگر قرائت می‌کنیم و برداشت می‌کنیم اگر این روند مصرف رو به کاهش باشد که خداراشکر، اگر نباشد دوباره قطع می‌شود. یعنی این دوره تکرار می‌شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها