|
کدخبر: 277961

ایران و روسیه دیدگاه هایی نزدیک دارند

وزیر نفت گفت: جمهوری اسلامی و فدراسیون روسیه باید از ظرفیت و پتانسیل‌ های هر دو کشور به نفع مطلوب استفاده کنند.

انرژی ایران و روسیه دیدگاه هایی نزدیک دارند

جواد اوجی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره دستاوردهای سفر اخیرش به روسیه اظهار کرد: بعداز ۳ماه این اولین بار بود که کمیسیون مشترک  ایران و روسیه برگزار شد. از چند ماه قبل جلسات مختلف و فشرده ای در بخش حمل و نقل، انرژی، کشاورزی، کشتیرانی، بهداشت، صنعت و تجارت توسط کارگروه ها در تهران و هم در مسکو  داشتیم که خوشبختانه در این سفر به یک جمع‌بندی خوبی به اتفاق دولتمردان روسی انجام گرفت.

وی یادآور شد:  تا امروز بیش از ۴ میلیارد دلار قرارداد در حوزه نفت و گاز و توسعه میادین با شرکت های قدر روسیه داشته‌ایم  و نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار هم تفاهم نامه امضاء کردیم. این بحث تفاهم‌نامه‌ها به طور جدی توسط شرکت ملی گاز و حوزه پالایش پیش می‌رود، امیدواریم تا پایان سال و اوایل سال آینده به قرارداد منجر شود.

وی ادامه داد: بحث دیگر درباره فرآورده های نفتی با طرف روسی بود و در سوآپ گازی که توافقات خوبی انجام شده است. در حوزه حمل و نقل تصمیمات خوبی گرفته شد، در موضوع  کریدور رشت- آستارا - گرمسار-اینچه برون نیز به‌زودی تفاهم انجام شود.

اوجی در پایان بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران و روسیه  شاید تا به حال اینقدر دیدگاه‌های‌شان به هم نزدیک نشده بود. جمهوری اسلامی و فدراسیون روسیه باید از این ظرفیت و پتانسیل که هر دو کشور دارند به نفع مطلوب استفاده کنند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها