|
کدخبر: 275142

ایران در بحبوحه تحریم ها روابط خود را در حوزه انرژی گسترش می دهد

وزیر نفت از گسترش روابط انرژی با کشورهای دوست مانند چین و روسیه در بحبوحه تحریم‌های اقتصادی علیه ایران خبر داد.

جواد اوجی در حاشیه آیین یادبود شینزو آبه، نخست‌وزیر فقید ژاپن در گفت‌وگو با شبکه دولتی کشور ژاپن  (NHK)  با بیان اینکه ایران بدون انتظار برای بازگرداندن توافق، برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی تلاش می‌کند، اظهار کرد: ایران صددرصد آمادگی پذیرش سرمایه‌گذاری شرکت‌های ژاپنی‌ را دارد.

وی با دعوت از شرکت‌های ژاپنی برای گسترش حضور در بازار ایران تصریح کرد: ایران ظرفیت تولید روزانه ۴ میلیون بشکه نفت خام را دارد و توانسته صادرات نفت خام خود را به چند کشور افزایش دهد.

وزیر نفت افزود: ایران در ماه ژوئیه با غول انرژی دولتی روسیه (گازپروم) برای همکاری در صنعت نفت و گاز یادداشت تفاهم امضا کرد.

بر اساس این گزارش، توافق سال ۲۰۱۵ بین ایران و قدرت‌های جهانی، از جمله ایالات متحده، برای محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای تهران در ازای رهایی از تحریم‌ها منعقد شد، اما در سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، کشورش را از این توافق خارج و تحریم‌ها را دوباره اعمال کرد. 

جواد اوجی که شنبه (دوم مهرماه) تهران را به مقصد توکیو ترک کرده بود افزون بر شرکت در آیین یادبود شینزو آبه، نخست‌وزیر فقید ژاپن در نشست وزارتی شراکت سبز آسیا سخنرانی و درباره فرصت‌ها و زمینه‌های همکاری‌های آتی با شرکت‌های مهم ژاپنی و وزیران اقتصادی، امور خارجه، دارایی و صنعت، اقتصاد و تجارت ژاپن تبادل نظر خواهد کرد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر