|
کدخبر: 274468

صادرات شرکت برق فرانسه به ایتالیا متوقف می شود؟

فرانسه گزارشی مبنی بر این که این کشور قصد دارد صادرات برق به ایتالیا را قطع کند را تکذیب و بر تعهد خود برای حفظ تامین برق به همسایگان اروپایی‌اش تاکید کرد.

وزارت گذار انرژی در بیانیه‌ای اعلام کرد فرانسه پایبندی خود به همبستگی متقابل در خصوص گاز و برق با همه همسایگان اروپایی را مورد تائید مجدد قرار می‌دهد. اتصال برق بین شبکه‌ای فعال، برای امنیت تامین نیرو، یک اولویت است.

نشریه لارپوبلیکا اعلام کرد فرانسه به مقامات ایتالیایی به شکل مکتوب درباره احتمال توقف دو ساله صادرات برق، اطلاع داده است. سخنگوی وزارت نیروی ایتالیا این خبر را تائید کرد.

اپراتور شبکه فرانسه (آر تی ئی) هفته گذشته در گزارش دورنمای زمستانه اعلام کرده بود وضعیت حاد ممکن است نیازمند توقف اتصال بین شبکه‌ای به ایتالیا و همچنین انگلیس باشد که چنین اقدامی، صادرات را متوقف می‌کند.

تولید هسته‌ای شرکت برق فرانسه که عمده سهام آن تحت کنترل دولت است، به دلیل فرسودگی نیروهگاه‌های هسته‌ای، در آستانه سقوط به پایین‌ترین میزان در بیش از سه دهه اخیر است. فرانسه که همواره بزرگترین کشور صادرکننده برق در اروپا بوده است، به یک واردکننده بزرگ تبدیل شده است. کاهش جریان صادرات گاز روسیه به همراه بحران شرکت برق فرانسه، عوامل اصلی کمبود انرژی در اروپا هستند.

اروپا به سوی زمستان دشواری در حرکت است و سیاستگذاران می‌دانند که ریسک کمبود، همبستگی میان کشورها و سیستم بین شبکه‌ای آنها را به محک می‌گذارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سخنگوی شرکت برق فرانسه همچنین این گزارش را تکذیب و اعلام کرد این شرکت نیرو نامه ای به مقامات ایتالیاتی ارسال نکرده است.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر