|
کدخبر: 272405

مصرف برق در صنایع به بیش از ۵ هزار مگاوات رسید

تهران – ایرنا – میزان مصرف برق در بخش صنایع شب و روز گذشته با افزایش همراه شد به‌گونه‌ای که در ساعت ۲۰ و ۴۷ دقیقه این میزان به رقم ۵ هزار و ۳۴۸ مگاوات رسید.

تابستان امسال بدون خاموشی در بخش خانگی و مدیریت مصرف در بخش صنعت و آن هم صنایع بزرگ سپری شد.

این مدیریت مصرف در صنایع بزرگ آن‌گونه بود که این صنایع با جابه‌جایی روزهای تعطیل و یا جابه‌جایی زمان‌های تعمیرات با کم‌ترین محدودیت برقی روبرو شدند.

روزهای اخیر وزیر نیرو در این باره  با اشاره به اقدام‌های  وزارت نیرو در بخش  صنایع خاطرنشان کرد: در بخش صنعت از ۶۳۰ هزار واحد صنعتی، در مجموع ۵۸۰ هزار واحد صنعتی هیچ‌گونه خاموشی نداشتند و به بقیه محدودیت‌هایی دادیم که این محدودیت را نیز در ساعات دیگر جبران کردیم.

به گفته محرابیان، در بخش فولاد ۳۴ درصد رشد تولید در تیرماه نسبت به تیرماه سال گذشته ثبت شده و این موضوع در صنایع سیمان نیز به همین شکل است.

اکنون  و در آخرین ماه تابستان هم‌زمان با کاهش مصرف در سایر بخش‌ها، صنایع برق بیشتری را به مصرف می‌رسانند تا چرخ تولید پرقدرت‌تر از همیشه به حرکت درآمده و رونق تولید را بیشتر سازد.

تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران هم‌نشان از آن دارد که شب و روز گذشته بخش صنعت با بیشترین میزان مصرف برق همراه بود.

این مصرف در ساعت ۲۰ و ۴۷ دقیقه به رقم ۵ هزار و ۳۴۸ مگاوات رسید. مصرف بخش صنعت در ساعت ۱۵ و ۱۶ دقیقه ۵ هزار و ۲۴۲ مگاوات بود.

کاهش مصرف در سایر بخش‌ها

با وجود افزایش مصرف برق در بخش صنایع،  میزان مصرف در سایر بخش‌ها به‌شدت کاهش یافت به‌گونه‌ای که در ساعت ۱۵ و ۱۶ دقیقه به رقم ۵۴ هزار و ۸۴۲ مگاوات رسید.

این میزان مصرف در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۶۳ هزار و ۱۵۹ مگاوات برق مصرف شده بود کاهش بیش از ۸ هزار مگاوات یافته است.

همچنین شب گذشته و در ساعت ۲۰ و ۴۷ دقیقه میزان مصرف به ۵۵ هزار و ۴۵۷ مگاوات رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۵۸ هزار و ۴۵۴ مگاوات بود کاهش بیش از ۲ هزار مگاوات را نشان می‌دهد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر