|
کدخبر: 269179

وقوع حوادث در شبکه برق ناشی از عدم رعایت الگوی مصرف است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: وقوع حوادث در جعبه کنترل برق، سیم بریدگی‌ها و گداختگی‌ها روی ترانس برق ناشی از عدم رعایت الگوی مصرف و پرمصرفی است که ناخواسته منجر به خاموشی و قطعی برق مشترکان می‌شود.

عبدالحمید عباس‌ شیاری، در خصوص وضعیت مصرف برق با توجه به افزایش دما در اهواز، اظهار کرد: همه تلاش صنعت برق بر این است تا کمبودهایی که در سطح تولید برق وجود دارد، مدیریت شود و شهروندان بدون کمترین مشکلی تابستان سخت امسال را پشت سر بگذارند.

وی افزود: وقوع حوادث در جعبه کنترل برق، سیم بریدگی‌ها و گداختگی‌ها روی ترانس برق ناشی از عدم رعایت الگوی مصرف و پرمصرفی است که ناخواسته منجر به خاموشی و قطعی برق مشترکان می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: در اثر افزایش بار مصرف و همزمانی گرمای شدید کابل‌های برق گاهی دچار حریق و یا مشکلاتی می‌شوند که منجر به خاموشی‌های ناخواسته شبکه برق می‌شود.

عباس شیاری با بیان اینکه در دومین سال خشکسالی قرار داریم، عنوان کرد: این مساله شرایط بسیار سختی را برای تولید برق در کشور به وجود آورده است و در این مسیر دشوار شهروندان باید همراه صنعت برق باشند تا با مدیریت مصرف شاهد بروز خاموشی‌های ناخواسته در شبکه نباشیم.

وی ادامه داد: در صورت عدم همراهی شهروندان با صنعت برق و مدیریت مصرف در این شرایط دمایی در اهواز، زمینه آسیب به تجهیزات منصوبه، قطع برق و بروز حوادث ناخواسته را فراهم خواهد شد و در این زمینه انتظار همکاری بیشتری از مشترکان خانگی در مصرف برق داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در پایان با بیان اینکه هم بخش‌های صنعتی، کشاورزی، خانگی و اداری باید مدیریت مصرف را در دستور کار خود قرار دهند، گفت: هدف اصلی شرکت توزیع برق، پایداری برق در این شرایط دشوار آب و هوایی است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها