|
کدخبر: 270830

قیمت جهانی نفت دو درصد سقوط کرد

قیمت نفت با این انتظار که اختلالات تولید در خلیج مکزیکوی آمریکا موقتی خواهد بود و تداوم نگرانی‌ها نسبت به دورنمای تقاضا، در معاملات روز جمعه، حدود دو درصد سقوط کرد اما موفق شد رشد هفتگی به ثبت برساند.

بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و ۴۵ سنت معادل ۱.۵ درصد کاهش، در ۹۸ دلار و ۱۵ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا دو دلار و ۲۵ سنت معادل ۲.۴ درصد ریزش کرد و در ۹۲ دلار و ۹ سنت در هر بشکه بسته شد. هر دو شاخص روز پنج شنبه بیش از دو درصد صعود کرده بودند.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز در این باره گفت: بازار پس از صعود چشمگیری که روز پنج شنبه داشت، روز جمعه اندکی عقب نشینی کرد.

قیمت نفت برنت که دو هفته پیش به دلیل نگرانی از آسیب دیدن رشد اقتصادی و تقاضا برای سوخت تحت تاثیر تورم رو به رشد و افزایش نرخهای بهره، ۱۴ درصد ریزش کرده بود، هفته گذشته ۳.۴ درصد رشد کرد. وست تگزاس اینترمدیت ۳.۵ درصد رشد هفتگی داشت.

یک مقام بندر لوییزیانا روز جمعه گفت: انتظار می‌رود قطعات خطوط لوله نفتی آسیب دیده، تا پایان روز تعویض شوند و امکان ازسرگیری تولید در هفت سکوی نفتی فراساحلی منطقه خلیج مکزیکو فراهم شود.

شرکت شل که بزرگترین تولیدکننده نفت در خلیج مکزیکوست، پنج شنبه اعلام کرده بود تولید در سه سکوی نفتی در این منطقه را متوقف کرده است. ظرفیت تولید این سه سکو، مجموعا ۴۱۰ هزار بشکه در روز است. سخنگوی شرکت شل اعلام کرد خط لوله امبرجک، یکی از دو خط لوله که به دلیل نشت نفت، متوقف شده بود، فعالیتش را با ظرفیت کمتر آغاز کرده است. خط لوله مارس متوقف مانده است، اما انتظار می رود اواخر روز جمعه فعالیتش را مجددا آغاز کند.

 

ارسال نظر