|
کدخبر: 269436

ادعای آلمان درباره تامین گاز واکنش برانگیز شد

سخنگوی کاخ کرملین با رد اظهارات اولاف شولز، صدراعظم آلمان مبنی بر اینکه روسیه یک تامین کننده قابل اعتماد گاز نیست، تأکید کرد که این ادعا با واقعیت تناقض دارد.

سخنگوی کاخ کرملین روز دوشنبه با رد اظهارات اولاف شولز، صدراعظم آلمان مبنی بر اینکه روسیه یک تامین‌کننده قابل اعتماد گاز نیست، تأکید کرد که این ادعا با واقعیت تناقض دارد.

پسکوف به خبرنگاران در مسکو گفت: این اظهارات کاملاً با واقعیت و با تاریخ عرضه (گاز) در تضاد است. روسیه حتی در سخت‌ترین لحظات به انجام تعهدات خود ادامه داد.

هفته گذشته، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، تأکید کرد که برلین دیگر نمی‌تواند در مورد تامین گاز به مسکو تکیه کند.

شولز احتمالاً به کاهش ۶۰ درصدی جریان گاز از طریق خط لوله نورد استریم-۱ در ماه گذشته و توقف کامل عرضه به دلیل تعمیر و نگهداری سالانه در هفته گذشته اشاره داشت.

این دو تحول منجر به کمبود گاز در اتحادیه اروپا و وحشت از عدم از سرگیری عرضه گاز شد. با این حال، تحویل روسیه با ظرفیت ۴۰ درصد در ۲۱ ژوئیه از سر گرفته شد.

شولز روز جمعه گفت: اعتماد (درباره عرضه) از امروز بیشتر نخواهد شد. وی همچنین تأکید کرد که از اظهارات روسیه مبنی بر اینکه بازگشت توربین تعمیر شده زیمنس برای فعالیت کامل خط لوله نورد استریم-۱ ضروری بوده، قانع نشده است.

 این توربین که برای تعمیر به کانادا فرستاده شده بود به دلیل تحریم‌های روسیه مجوز خروج نداشت، اکنون در آلمان در انتظار ارسال به روسیه است.

اپراتور خط لوله گازپروم دلیل کاهش عرضه گاز به اتحادیه اروپا را تاخیر و بازگشت این توربین عنوان کرده بود.

پسکوف تأکید کرد این واقعیت که اکنون حجم عرضه گاز کاهش یافته به دلیل محدودیت‌های غیرقانونی است که اروپایی‌ها به ویژه آلمان اعمال کرده‌اند.

به گفته وی، پس از انجام کلیه مراحل تشریفات، تجهیزات نصب خواهد شد و پمپاژ در حجم هایی که از نظر فنی امکان‌پذیر باشد از سر گرفته می‌شود.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر