|
کدخبر: 266832

درآمد ۵۶۰.۶ میلیارد دلاری اوپک از فروش نفت

سازمان اوپک در گزارشی اعلام کرد که در سال ۲۰۲۱، درآمد حاصل از فروش نفت ۱۳ کشور عضو این سازمان در مقایسه با سال ۲۰۲۰، ۱.۷ برابر شده و از ۳۱۷.۳۵ میلیارد دلار به ۵۶۰.۶ میلیارد دلار رسیده است.

سازمان اوپک روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که در سال ۲۰۲۱، درآمد حاصل از فروش نفت ۱۳ کشور عضو این سازمان در مقایسه با سال ۲۰۲۰، ۱.۷ برابر شده و از ۳۱۷.۳۵ میلیارد دلار به ۵۶۰.۶ میلیارد دلار رسیده است.

 

عربستان سعودی، بزرگترین تولیدکننده نفت اوپک، درآمد صادرات نفت خود را ۱.۷ برابر افزایش داد و به ۲۰۲.۱۶۶ میلیارد دلار رساند که بالاترین رقم در میان کشورهای این سازمان بود.

درآمد نفتی امارات نیز ۱.۷ برابر شد و به ۵۴.۵۹۵ میلیارد دلار رسید. درآمد حاصل از فروش نفت عراق و کویت هم به ترتیب ۱.۸ و ۱.۶ برابر شد و به ۷۹.۷۸۸ و ۵۶.۵۴۵ میلیارد دلار رسید.

این در حالی است که حجم فیزیکی صادرات نفت کشورهای اوپک با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۹.۶۶ میلیون بشکه در روز رسید.

بر اساس این گزارش، تقریباً ۷۳ درصد یا ۱۴.۲۴ میلیون بشکه در روز از حجم کل عرضه نفت کشورهای عضو این سازمان به مقاصد آسیایی وارد شده است. حجم صادرات نفت به اروپا حدود ۳.۲۷ میلیون بشکه در روز بود که تقریباً ۱۷ درصد از کل حجم عرضه را تشکیل می‌دهد.

ذخایر قطعی نفت کشورهای اوپک در سال ۲۰۲۱ با ۰.۰۴ درصد کاهش به ۱.۲۴۲ تریلیون بشکه یا ۸۰.۴ درصد از ذخایر جهانی رسید. در عین حال، ذخایر نفت جهان در سطح ۱.۵۴۵ تریلیون بشکه باقی ماند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها