|
کدخبر: 264198

تاخیر در لغو تحریم های ایران قیمت نفت را افزایش می دهد؟

سیتی بانک امروز پیش‌بینی سه ماهه خود از نرخ نفت در امسال و میانگین سال آینده را افزایش داد و دلیل آن را به تاخیر طولانی در افزایش عرضه نفت ایران نسبت داد.

انرژی تاخیر در لغو تحریم های ایران قیمت نفت را افزایش می دهد؟

سیتی بانک امروز پیش‌بینی سه ماهه خود از نرخ نفت در امسال و میانگین سال آینده را افزایش داد و دلیل آن را به تاخیر طولانی در افزایش عرضه نفت ایران نسبت داد.

سیتی ریسرچ، واحد تحقیقات این بانک، تأخیر در لغو تحریم‌ها علیه ایران را عامل اصلی پیش‌بینی عرضه‌های محدود اعلام کرد. این بانک اکنون انتظار دارد که کاهش تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را در سه ماهه اول سال آینده آغاز کند که در ابتدا ۰.۵ میلیون بشکه در روز و سپس ۱.۳ میلیون بشکه در روز در نیمه دوم سال به بازار اضافه خواهد شد.

این بانک پیش از این انتظار داشت که کاهش تحریم‌ها علیه ایران، عرضه‌ را در اواسط امسال افزایش یابد.

سیتی بانک پیش‌بینی خود را برای نرخ نفت خام برنت در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ با ۱۴ دلار به ۱۱۳ دلار در هر بشکه و نرخ آن در سه ماهه سوم و چهارم را به ترتیب با ۱۲ دلار به ۹۹ و ۸۵ دلار در هر بشکه افزایش داد. این بانک تخمین زد که میانگین نرخ هر بشکه در سال ۲۰۲۳، ۷۵ دلار خواهد بود که نسبت به پیش‌بینی قبلی ۱۶ دلار افزایش یافته است.

قیمت‌های آتی برنت به نزدیکی ۱۲۰ دلار در هر بشکه افزایش یافت و قیمت‌های آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت امریکا پس از رسیدن به بالاترین سطح سه ماهه در روز دوشنبه به ۱۱۹ دلار در هر بشکه افزایش یافت.

با وجود کاهش تولید و صادرات نفت روسیه، سیتی بانک اعلام کرد که انتظارات برای کاهش تولید روسیه بین دو تا سه میلیون بشکه اغراق آمیز است.

سیتی بانک توضیح داد که تغییر مسیر عرضه به آسیا احتمالا به این معنی است که تولید و صادرات روسیه احتمالا تا این حد کاهش نیابد، اما ممکن است بین یک تا یک و نیم میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

این بانک رشد ضعیف‌تر تقاضای نفت را به میزان ۲.۳ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرد که به دلیل‌آن تاثیرات منفی اقتصادی، تعطیلی در چین و قیمت‌های بالاتر بود.

 

منبع: ایلنا
  • ناشناس ارسالی در

    غیر ممکن است آمریکا تحریم‌های نفتی ایران را لغو کند بیخود خوشبین نباشیم وعده و ع ید میده تا با آرامش ایران را تسلیم کند.

ارسال نظر