|
کدخبر: 260983

نفت می دهیم غلات می گیریم/تهاتر جدید با کوبا کلید خورد

جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع «پیگیری مصوبات کمیسیون مشترک اقتصادی ارمنستان» به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور اعضای ستاد مرکب از مدیران دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.

انرژی نفت می دهیم غلات می گیریم/تهاتر جدید با کوبا کلید خورد

در این نشست، ضمن بیان دستاوردهای کمیسیون مشترک اقتصادی با ارمنستان در خصوص برنامه ریزی برگزاری کمیسیون های مشترک اقتصادی با سایر کشورها بحث و تبادل نظر انجام گرفت.

صفری از برگزاری حدود ۱۸ کمیسیون مشترک اقتصادی با هدف افزایش صادرات، صدور خدمات مهندسی و تسهیل تجارت و ترانزیت تا پایان شهریورماه سال جاری خبر داد.

وی در خصوص دستاوردهای کمیسیون اقتصادی ارمنستان که از تاریخ  ۲۱ تا ۲۳ ماه جاری برگزار شد، گفت: در بحث انرژی توافقات خوبی با ایروان در خصوص صادرات انرژی و سوآپ انرژی صورت گرفته و پیش بینی می‌شود رقم مبادلات در سال جاری  افزایش ۳۰ درصدی  داشته باشد."

معاون دیپلماسی اقتصادی با اشاره به سفر وزیر نفت به کوبا و حضور هیات کوبایی در تهران بحث تهاتر با کوبا را بسیار مهم تلقی کرد و افزود: " تهاتر با کوبا به طور جدی پیگیری می‌شود و بنا شده به طور سیستماتیک در ازای صادرات نفت غلات مورد نیاز خود را تامین کنیم"

وی همچنین کوبا را بازار بسیار خوبی در حوزه امریکای مرکزی و لاتین برای صادرات محصولات ایران بر شمرد.

صفری همچنین از برگزاری کمیسیون  مشترک اقتصادی قطر و ایران در ماه آینده خبر داد.

در ادامه حاضرین در این جلسه در خصوص موضوعات قابل پیگیری در قالب کمیسیون های اقتصادی بحث و محورها و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها