|
کدخبر: 253660

سوخت خودروهای سبک قم چگونه تامین می شود؟

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم گفت: درحال حاضر حدود ۲۴.۹ درصد از سوخت خودروهای سبک در این استان از سوخت سی ان جی تامین می‌شود.

سید محمود طاهری افزود: در سال ۱۴۰۰، حدود ۱۷۷ میلیون مترمکعب سی ان جی در استان قم مصرف شده که به همین میزان صرفه‌جویی در مصرف بنزین را در پی داشته است.

وی اضافه کرد: مصرف سی ان جی در سال گذشته در مقایسه با سال ۱۳۹۹، به میزان ۸.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: در راستای رفاه حال زائران و مسافران تجهیزات سی ان جی جایگاه مهتاب سلطان واقع در آزادراه تهران- قم در روزهای پایانی سال گذشته به بهره‌برداری رسید.این جایگاه با ظرفیت یک‌هزار مترمکعب دارای ۶ نازل می‌باشد.

طاهری بیان کرد: در مسیر آزادراه تهران- قم تا اواخر سال ۹۸ فقط یک جایگاه با ظرفیت یک‌هزار مترمکعب فعال بود که به‌منظور تسهیل در دسترسی به این سوخت، در ۲ سال گذشته، ۲ جایگاه جدید احداث و ظرفیت تنها جایگاه موجود نیز افزایش یافت.

وی افزود: درحال حاضر سه جایگاه با مجموع ظرفیت پنج هزار مترمکعب فعال و در حال ارایه خدمات به مراجعان می‌باشد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی قم بیان کرد: ۸۳ باب جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی در استان  وجود دارد که از این تعداد، در ۴۱ باب سوخت سی ان جی عرضه می‌شود که ۲۱ باب دومنظوره و ۲۰ باب نیز تک منظوره است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که متقاضیان احداث جایگاه‌های توزیع سوخت شرایط لازم را دارا باشند، مجوز بهره‌برداری صادر می‌شود.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها