|
کدخبر: 251128

رکورد مصرف سوخت با آغاز سفرهای نوروزی

وزیر نفت گفت: مصرف سوخت از ۲۵ تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ رشد ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

جواد اوجی در بازدید سرزده از مرکز دیسپچینگ (کنترل و پایش) سوخت کشور در مورد وضعیت سوخت رسانی در فصل بهار ، گفت: با وجود اینکه در فصل بهار هستیم، اما استان‌های غرب کشورمان کاهش شدید هوا داشته اند. حتی بعضی از استان‌ها تا یک و نیم متر برف آمده با این وجود همکاران در صنعت نفت مخصوصا پخش و پالایش در روز‌های تعطیل برای رفاه مردم آماده باش هستند.

وی در پاسخ به این سوال که بازدید از مرکزدیسپچینگ را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: در ارزیابی از مرکز دیسپچینگ گزارش‌ها خوبی از ذخایر بنزین، گاز و نفت مشاهده کردیم. بحث صادرات نفت و گاز نیز در حال انجام شدن است.

اوجی با اشاره به وضعیت مصرف سوخت پنج روز گذشته افزود: مصرف سوخت از ۲۵ تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ رشد ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد، میانگین مصرف بنزین از ۲۵ تا ۲۹ اسفند ۱۳۹۹، به میزان ۹۵میلیون لیتر بود، اما در پنج روز گذشته میانگین مصرف به ۱۱۶ میلیون لیتر رسیده بود. در ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ مصرف بنزین به ۱۳۱ میلی لیتر رسید. با وجود افزایش مصرف سوخت، شرکت‌ها پالایش و پخش آمادگی کامل برای تعیین سوخت دارد.

وزیر نفت در مورد وضعیت سوخت در ایام تعطیل عنوان کرد:  در ایام تعطیل میزان مصرف گازوئیل در کشور کاهش پیدا می‌کند در حوزه حمل و نقل مراکز تعطیل هستند و مصرف گاز ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش داشته است. پیش بینی می‌شود تا ۱۵ فروردین ماه روزانه ۱۰۱ تا ۱۰۲ لیتر مصرف داشته باشیم و احتما دارد در ۱۲ فروردین پیک مصرف سوخت اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به دلیل رشد ۱۶ درصدی مصرف سوخت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ ادامه داد: به علت کرونا سفر‌های نوروزی هم وطنانمان تا حدودی محدود شد و با کاهش مصرف رو به رو شده ایم، اما با بهبود وضعیت کرونا مصرف افزایش پیدا کرده است، پیش بینی می‌شود، میزان مسافرت‌ها ۱۴۰۱ مانند پیک مسافرتی در سال ۱۳۹۷ باشد، در آن زمان روزانه ۱۲۷ لیتر مصرف داشته ایم.

 

منبع: میزان

ارسال نظر