|
کدخبر: 251997

دنده معکوس قیمت نفت در بازار!

قیمت نفت امروز چهارشنبه دهم فروردین ماه با افزایش دو درصدی نسبت به روز قبل مواجه و به حدود ۱۱۲ دلار رسید.

قیمت نفت در روز چهارشنبه به دلیل محدودیت عرضه و چشم‌انداز فزاینده تحریم‌ های جدید غرب علیه روسیه، حتی با وجود اینکه نشانه‌هایی از پیشرفت مذاکرات بین اوکراین و روسیه آشکار شده بود،  با افزایش بیش از ۲ درصدی زیان‌های شدید روزهای گذشته را جبران کرد.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۲.۴۸ دلار یا ۲.۳ درصد افزایش به ۱۱۲.۷۱ دلار رسید که کاهش ۲ درصدی نسبت به روز قبل را معکوس کرد.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲.۷۲ دلار یا ۲.۶ درصد افزایش به ۱۰۶.۹۶ دلار در هر بشکه رسید که کاهش ۱.۶ درصدی نسبت به روز سه شنبه نشان می‌دهد.

ایالات متحده و متحدانش در حال برنامه‌ریزی تحریم‌های جدید بر بخش‌های بیشتری از اقتصاد روسیه هستند از جمله این تحریم‌ها می‌توان به زنجیره‌های تامین نظامی اشاره کرد.

پس از اینکه روسیه تعهد داد عملیات نظامی در اطراف کی‌یف را کاهش دهد، اما گزارش‌ها از حملات ادامه یافت، بازار در روز قبل شاهد فروش شدیدی بود.

قانونگذار ارشد روسیه روز چهارشنبه به اتحادیه اروپا هشدار داد که صادرات نفت، غلات، فلزات، کود، زغال سنگ و الوار به زودی به روبل قیمت گذاری می شود، زیرا قبلاً از کشورهای "غیرمتحد" خواسته بود بهای گاز خود را به روبل بپردازند.

توبین گوری، تحلیلگر بانک مشترک المنافع در یادداشتی گفت که بهبود قیمت حداقل نشان می دهد که بازار نفت نسبت به هر پیشرفت،  بدبینی شدیدی دارد.

پس از اینکه گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا گزارش داد که ذخایر نفت خام در هفته منتهی به ۲۵ مارس ۳ میلیون بشکه کاهش یافته است، تمرکز بازار به عرضه محدود تبدیل شده است.

چندین منبع نزدیک به این گروه گفتند، با محدود نگه داشتن بازار، بعید است که تولیدکنندگان بزرگ نفت تولید خود را به بالای ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند، زیرا سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش از جمله روسیه، با هم موسوم به اوپک پلاس، در روز پنجشنبه با یکدیگر دیدار می کنند.

با این حال، به دلیل محدودیت‌های تحرک سخت‌تر و قرنطینه‌های مرتبط با کرونا در چندین شهر از جمله مرکز مالی شانگهای، قیمت نفت با فشار ناشی از تضعیف تقاضا در چین مواجه است.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها