|
کدخبر: 249983

مصرف انرژی در ایران چقدر است؟

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه اکنون ۷۰ تا ۸۰ درصد گاز تولیدی در کشور سوخته می‌شود گفت: شدت مصرف انرژی در کشور ما چهار برابر متوسط جهانی است که با هیچ معیار اقتصادی، قابل پذیرش نیست.

سید جلال نور موسوی در آیین تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت گاز استان فارس  با بیان اینکه کشور با ثبات در مسیر توسعه اقتصادی حرکت می‌کند، گفت: در بخش گاز ما باید خدمتگزاری را به گونه‌ای انجام دهیم تا رضایت مردم فراهم شود.

نورموسوی با بیان اینکه انتظارات فراتر از خدمات انجام شده است، افزود: باید خدمت‌رسانی به نحوی باشد که دغدغه و نگرانی تامین گاز وجود نداشته باشد و نباید به روش سنتی ادامه دهیم چون این روش جوابگو نیست. 

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران خاطرنشان کرد: گاز محور توسعه است و باید با استفاده از تکنولوژی خدمت‌رسانی مستمر باشد اما هزینه خدمت کاهش و رضایت‌مندی افزایش یابد.

نورموسوی تاکید کرد: باید خدمات را به سمت هوشمند سازی و دانش‌بنیان ببریم، هوشمندسازی زمینه‌ای برای مدیریت مصرف است و گاز نباید در مسیر هدررفت باشد بلکه ارزش افزوده برای کشور بیاورد بنابراین باید با هوشمندسازی بهره‌وری در گاز را بیشتر کرد.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران عنوان کرد: ظرفیت‌هایی در گاز استان فارس وجود دارد، باید همه خدمات تکنولوژی محور شود تا خروجی این باشد که گاز در جایی که ارزش افزوده دارد استفاده شود.

او با بیان اینکه باید خود را در ورطه انجام امور سنگین بیندازیم و نگاه جهادی در کار داشته باشیم، گفت: تولید یک بخش است اما مکانیزم انتقال سخت است و جز با کار جهادی امکانپذیر نیست.

عبدالعلی کریمی، معاون منابع انسانی استاندار فارس هم در این مراسم اظهار کرد: استان فارس استان برتر و در قله قرار گرفته و منابع انسانی بسیار غنی در فارس از ثروت‌های این استان است که در سطح کشور دارای مسئولیت‌های مختلف درخشان هستند.

او با بیان اینکه استان فارس ۱۵ درصد گاز کشور را تامین و خطوط اصلی گاز کشور از استان فارس عبور می‌کند، گفت: امیدواریم وزارت نفت عنایت خاص به صنعت گاز استان داشته باشند، چراکه یکی از اصلی‌ترین موتورهای محرکه صنعت و ثروت کشور گاز است و کار شما بسیار ارزشمند و مورد تقدیر است. 

کریمی با بیان اینکه فارس یک استان کشاورزی است اما منابع آبی به شدت رو به تحلیل رفته، افزود: روزی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم تولید می‌شد که امروز به ۷۰۰ هزار تن رسیده به این دلیل که منابع آبی رو به تحلیل است پس استان باید به سمت صنعتی شدن برود.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه اقدامات خوبی در صنعت انجام شده اما بسیار ضروری و لازم است که سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در صنعت انجام شود، گفت: پتروشیمی‌ها در استان رو به پیشرفت است و برای گازرسانی این واحدها و صنایع مرتبط با آنها باید اقدام کرد.

کریمی با بیان اینکه باید به سمت اقتصاد صنعتی برویم، عنوان کرد: با توجه به وضعیت کشاورزی استان در جهت صنعتی شدن باید قدم برداریم و امروز ۹۵ درصد از شهرهای استان و ۹۹.۲ درصد از روستاهای استان گازرسانی شده است.

وی با بیان اینکه ۳۲ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی شده است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تولید گاز همچنین سرمایه‌گذاری اجتماعی در روستاها و شهرها باید مورد توجه باشد.

در این مراسم از خدمات غلامعباس حسینی تجلیل و میدان شاهی به عنون مدیر عامل جدید گاز فارس معرفی شد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها