|
کدخبر: 249882

افزایش قیمت بنزین در آمریکا

سی ان ان گزارش داد: تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه و جنگ اوکراین، عامل اصلی روند افزایش قیمت بنزین در آمریکا عنوان شده است.

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد، مردم آمریکا با نگرانی آثار جنگ اوکراین را بر اقتصاد کشورشان دنبال می‌کنند. یکی از مکان‌هایی که این اثر به خوبی مشهود است، جایگاه‌های سوختگیری در آمریکا است.

در دو هفته اخیر، قیمت حامل‌های انرژی در آمریکا سیر افزایشی داشته است. امروز بار دیگر قیمت بنزین در آمریکا افزایش یافت. امروز هر گالون بنزین در آمریکا به قیمت چهار دلار و سی و دو سنت فروخته شد.

به گزارش سی ان ان، تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه و جنگ اوکراین، عامل اصلی این روند عنوان شده است. مردم نگران هستند که این وضع همچنان ادامه یابد.

در حالی که گفته می شود افزایش بهای بنزین در آمریکا همچنان شهروندان این کشور را زیر فشار قرار داده، بهای بنزین با افزایش چهل سنت دیگر در هفته گذشته بار دیگر رکوردشکنی کرده است.

باب مک نیلی، کارشناس مسائل انرژی و نفت در آمریکا در این باره گفت: تعیین بهای بنزین متاثر از بهای نفت خام است و بهای نفت خام نیز به صورت جهانی تعیین می شود و به خودکفا بودن آمریکا یا وابسته بودنش به واردات ربطی ندارد.

 

منبع: بازار

ارسال نظر