|
کدخبر: 246969

متخصصان صنعت برق تاجیکستان برای آموزش، به تهران آمدند

مشاور وزیر نیرو در اموربین الملل گفت: کشورمان با توجه به برخوداری از شبکه‌های قدرتمند برق آموزش‌های تخصصی خود را در اختیار فعالان صنعت برق تاجیکستان قرارمی‌دهد.

«محمدعلی فرحناکیان» افزود: مقرر است متخصصان صنعت برق تاجیکستان برای فراگیری آموزش‌های تخصصی به تهران آمده و در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

وی به سفر اخیر«دلیرجمعه»، وزیر انرژی و ذخایر آبی تاجیکستان به تهران اشاره کرد و خاطرنشان ساخت:آقای دلیرجمعه رییس تاجیکی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و تاجیکستان هستند و سفری که به ایران داشتند بیشتر برای بررسی چگونگی افزایش روابط دوجانبه با کشورمان بود.

مشاور اموربین الملل وزیر نیرو ادامه داد: بررسی در باره چگونگی افزایش همکاری‌ها در بخش انرژی برق، نفت و پتروشیمی از اهداف این سفر بود که براین اساس دیداری هم با وزیر نفت کشورمان صورت گرفت.

فرحناکیان گفت: توافق‌های خیلی خوبی در باره نفت خام در این دیدار بین وزیر نفت کشورمان و وزیر انرژی و ذخایر آبی تاجیکستان منعقدشد.

وی افزود: دیداری که «دلیرجمعه» وزیر انرژی و ذخایر آبی تاجیکستان با «علی اکبر محرابیان» وزیر نیروی کشورمان داشت به بحث و بررسی برخی مشکلاتی که در توسعه روابط دو کشور وجود دارد پرداخته شد و راه های برطرف کردن این مشکلات مورد بررسی قرار گرفت.

مشاور امور بین الملل وزیر نیرو ادامه داد: همچنین در این دیدار مقرر شد دوره های آموزشی برای متخصصان صنعت برق تاجیکستان توسط کشورمان برگزار شود.

فرحناکیان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایران و ترکیه دو کشوری هستند که دارای بازار برق بوده که در منطقه بسیار خوب عمل می‌کند طرف تاجیکستانی طالب دریافت آموزش از کشورمان شده است.

وی ادامه داد:علاوه بر آن، اکنون ۱۸ سال است که شبکه برق کشورمان دچار «بلک اوت»(خاموشی ناگهانی و گسترده) نشده در حالی که بسیاری کشورها و نیز کشورهای همسایه دچار این موضوع شده‌اند. این امر از عواملی است که طرف تاجیکی را برای دریافت آموزش از صنعت برق کشورمان مشتاق تر کرده است.

مشاور اموربین الملل وزیر نیرو گفت: این امر به توسعه هرچه بیشتر روابط دو کشور خواهد انجامید.

طبق این گزارش، هفته گذشته دلیرجمعه، وزیر انرژی و ذخایر آبی تاجیکستان برای دیدار با مقام‌های کشورمان به تهران سفر کرده بود.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها