|
کدخبر: 245841

آب‌رسانی به ۱۸ روستای هیرمند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان بلوچستان از اصلاح و توسعه شبکه آب شرب ۱۸ روستای هیرمند با همراهی ارتش و رفع مشکل افت فشار در شبکه‌های توزیع روستاهای هامون از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی خبر داد.

"علیرضا قاسمی" با اعلام این خبر اظهار داشت: از سال ۹۹ تاکنون در منطقه سیستان به منظور رفع تنش‌های آبی که عمدتاً در فصول گرم سال در بخشی از روستاهای شهرستان‌های هیرمند، هامون و نیمروز ایجاد می‌شد، خط انتقال زهک به هیرمند تکمیل و وارد مدار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ادامه خط انتقال از هیرمند به ایستگاه پمپاژ فرقری به پیمانکار ابلاغ شده است تصریح کرد: تاکنون از ۱۶ کیلومتر، ۱۱ کیلومتر آن اجرا و پیش‌بینی می‌شود تا شروع تابستان سال آینده با تزریق اعتبارات مناسب وارد مدار بهره‌برداری شود و مشکل افت فشار شبکه‌های توزیع در تعدادی از شهر و روستاهای شمال هیرمند مرتفع شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: هرچند که با وارد مدار شدن خط جدید زهک به هیرمند این مشکل به حداقل رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از اصلاح و توسعه شبکه آب شرب ۱۸ روستای شهرستان هیرمند خبر داد و گفت: پس از تنش آبی در شبکه‌های توزیع تعدادی از روستاها، برنامه‌ریزی لازم برای رفع این مشکل از ابتدای سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت که با همراهی و مساعدت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران شبکه ۱۸ روستای این شهرستان که به دلیل قدمت بالا، فرسودگی و سایز پایین لوله در تنش آبی بودند، به طور کامل اصلاح و شبکه‌های جدید وارد مدار قرار گرفته است.

قاسمی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جدید افت فشار ناشی از قطر پایین لوله در شبکه توزیع رخ ندهد.

وی در ادامه افزود: به منظور رفع مشکل افت فشار در شبکه‌های توزیع روستاهای شهرستان هامون نیز اصلاح و توسعه شبکه‌ فرسوده روستاهای از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی آغاز شده است و مطابق برنامه‌ریزی انجام شده اصلاح شبکه‌های توزیع روستاهای دچار تنش در اولویت قرار دارد.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها