|
کدخبر: 245827

خبر خوش گازی برای فعالان صنعت گردشگری

معاون گردشگری کشور خبر داد: مجلس به اصلاح تعرفه گازبهای تأسیسات گردشگری و کارگاه‌های صنایع‌دستی در بودجه ۱۴۰۱ رأی مثبت داد.

جامعه هتلداران کشور چندی پیش نسبت به افزایش هزینه حامل‌های انرژی، به‌ویژه شش برابر شدن قیمت گاز معترض شده و درباره گران کردن خدمات اقامت در هتل‌ها هشدار داده بود.

همچنین بسیاری از کارگاه‌های صنایع دستی که تولیدات آن‌ها وابسته به انرژی است به دنبال این افزایش هزینه، رو به تعطیلی رفته بودند که اینک، علی‌اصغر شالبافیان گفت: بند پیشنهادی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر لزوم اصلاح گازبهای تأسیسات گردشگری و کارگاه‌های صنایع‌دستی و محاسبه آن براساس نرخ "خدمات" که قبلا به تصویب کمیسیون تلفیق رسیده بود، یکشنبه شب (هشتم اسفندماه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

او به همفکری و کمک‌های بخش خصوصی گردشگری از جمله جامعه هتلداران، اقامتگاه‌های بوم‌گردی همچنین فعالان  صنایع‌دستی در این خصوص اشاره کرد و یادآور شد: مطابق با قانون بودجه ۱۴۰۰ تعرفه گازبهای این واحدها براساس متوسط نرخ خوراک پتروشیمی محاسبه می‌شد که این موضوع موجب افزایش چشمگیر هزینه گازبهای این واحدها شده بود.

معاون گردشگری با اشاره به پیگیری‌ وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مساعدت نمایندگان کمیسیون تلفیق، اظهار کرد: البته نهایی شدن این موضوع نیاز به تایید شورای نگهبان دارد که امیدواریم از سال آینده این دغدغه فعالان به طور کامل مرتفع و گازبهای واحدهای مورد اشاره بر اساس تعرفه خدمات محاسبه شود.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها