|
کدخبر: 245423

تولید نفت عراق محدود شد

عراق موقتاً تولید ۴۰۰ هزار بشکه در روز نفت از میدان نفتی قرنه غربی ۲ و ۸۰ هزاز بشکه از تولید میدان نصیریه را متوقف کرده‌است.

عراق یک‌دهم تولید نفت خود را به‌خاطر تعمیرات و نگهداری و اعتراضات متوقف کرده‌است. این اقدام عراق ضربه دیگری به بازار جهانی نفت خواهد بود که با کمبود عرضه نفت، بالا رفتن تقاضا و افزایش قیمت‌ها مواجه است.

عراق موقتاً تولید ۴۰۰ هزار بشکه در روز نفت از میدان نفتی قرنه غربی ۲ را متوقف کرده‌است.

طبق گفته یکی از مقامات صنعت نفت عراق، این تعمیرات شامل کار بر روی چاه‌های جدید و اتصال خط لوله‌های جدید می‌شود و عراق این کمبود تولید را جبران خواهد کرد. شرکت لوک اویل روسیه اپراتور میدان نفتی قرنه غربی ۲ است.

شرکت نفت ذی‌قار اعلام کرد عراق تولید و صادرات ۸۰ هزار بشکه در روز نفت از میدان نفتی نصیریه را هم به‌خاطر نگرانی‌های امنیتی برای کارگران متوقف کرده است.

استان ذی‌قار در روزهای اخیر شاهد اعتراض فارغ‌التحصیلان دانشگاه در عراق در تقاضا برای شغل بوده‌است.

توقف ۴۸۰ هزار بشکه در روز از تولید نفت خام عراق حدود ۰.۵ درصد از عرضه جهانی نفت را در بحبوحه‌ این شرایط حساس در بازار نفت دنیا تحت تاثیر قرار می‌دهد.

قیمت نفت خام برنت در روز پنجشنبه برای اولین‌بار از ۲۰۱۴ به بالاتر از ۱۰۵ دلار در هر بشکه رسید که می‌توان آن را نتیجه ترس از تحریم صادرات نفت روسیه و اختلال بیشتر در عرضه جهانی نفت دانست.

به‌علاوه، برخی از اعضای اوپک با وجود افزایش قیمت نفت به بالاترین رقم طی ۷ سال گذشته، برای افزایش تولید خود با مشکل مواجه هستند.

ائتلاف اوپک پلاس در آوریل در مورد ادامه افزایش تولید ۴۰۰ هزار بشکه‌ای خود تصمیم‌گیری خواهد کرد.عراق در ژانویه ۴.۲۵ میلیون بشکه در روز نفت خام تولید کرد که ۲۶ هزار بشکه نسبت‌به ماه قبل‌از آن کاهش داشت.

طبق گزارش مجله صنعتی «گزارش نفت عراق»،تعطیلی میدان نفتی قرنه غربی ۲ تا چهاردهم مارس ادامه خواهد داشت

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها