|
کدخبر: 244226

حریم و بستر رودخانه‌ فرحزاد آزاد شد

مدیر امور منابع آب تهران، از آزاد سازی ۶ هکتار از حریم و بستر رودخانه فرحزاد به عنوان یکی از ۷ رودخانه اصلی شهر تهران، خبر داد.

انرژی حریم و بستر رودخانه‌ فرحزاد آزاد شد

وحید مرادی نسب، مدیر امور منابع آب تهران با اشاره به اینکه آزاد سازی حریم و بستر رودخانه‌ها در راستای قانون توزیع عادلانه آب انجام می‌شود افزود: با استناد به تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، پرونده‌هایی که تخلفشان محرز است با دریافت دستور قضائی اقدام و آزادسازی رودخانه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال در تهران ۷۵ مورد دستور قضائی در خصوص آزاد سازی حریم رودخانه‌های تهران دریافت شده بود گفت: عمده این پرونده‌ها شامل ۳۹ مورد در رودخانه فرحزاد بود که در دو مرحله با همکاری مناسب نیروی انتظامی عملیاتی و ۳۹ مورد از تصرفات غیر مجاز شامل بنا، رستوران، آلاچیق و بناهای کارگری در بستر رودخانه تخریب شده است.

مدیر امور منابع آب تهران با بیان اینکه عبور رودخانه‌های تهران از بافت شهری شرایط بررسی و رسیدگی را با پیچیدگی مواجه کرده است ادامه داد: رسیدگی با این موارد با پیچیدگی‌هایی روبرو و البته مستلزم کار فنی و حقوقی بیشتری است.

مرادی نسب با تاکیدبر اقدامات منسجم‌تر برای رفع تصرفات رودخانه‌های تهران در سال جاری گفت: از سال آینده محدوده‌هایی که نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها دارند شناسایی و مشخص خواهد شد البته در این میان به همکاری شهرداری نیاز بیشتری است.

وی با اشاره به اینکه رودخانه درکه هدف‌گذاری بعدی ما خواهد بود ادامه داد: شناسایی در این منطقه انجام شده است به زودی کارگروه مربوطه تعیین تکلیف و اقدامات انجام می‌شود.

دربند رودخانه‌ای دربند متجاوزان به حریم رودخانه

مدیر امور منابع آب تهران به بیان اینکه در محدوده دربند بناهای قدیمی و در برخی موارد همراه با سند وجود دارد گفت: ساخت و سازهای انجام شده در این بخش براساس مجوزهای صادر شده توسط سایر دستگاه‌ها در گذشته انجام شده است که برخورد با آن‌ها مستلزم کار و بررسی بیشتر است.

مرادی نسب درخصوص خرید زمین و یا ملک در مجاورت رودخانه‌ها گفت: قبل از هرگونه معامله در این مناطق استعلام حریم و بستر رودخانه‌ها از شرکت آب منطقه‌ای دریافت شود.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر