|
کدخبر: 238215

چند درصد از ظرفیت سدها پر شده است؟

با رسیدن ذخایر آب سدهای کشور به ۲۰ میلیارد و ۸۴۰ میلیون مترمکعب، درحال حاضر حدود ۴۱ درصد ظرفیت مخازن سدها پر شده و ۵۹ درصد این ظرفیت همچنان خالی است.

آمار دفتر اطلاعات و داده های آب کشور نشان می دهد با سپری شدن۱۲۹ روز از سال آبی ، تا ۹ بهمن ماه (سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰) میزان کل حجم آب در مخازن سدهای کشور حدود ۲۰.۸۴ میلیارد متر مکعب است که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۲درصد کاهش نشان می دهد.

با توجه به ظرفیت ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعبی سدهای کشور، ذخیره ۲۰ میلیارد و ۸۴۰ میلیون مترمکعبی آب، نشان‌دهنده پر شدن حدود ۴۱ درصد ظرفیت مخازن سدها و خالی بودن ۵۹ درصد این ظرفیت است.

فیروز قاسم زاده مدیرکل دفتر اطلاعات و داده های آب کشور در این خصوص اظهار داشت:  بررسی وضعیت سدهای کشور نشان می دهد، میزان کل حجم ورودی به سدهای کشور از ابتدای مهرماه تا تاریخ ۹ بهمن ماه  معادل ۹.۲۶ میلیارد متر مکعب است که کاهشی معادل ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته را نشان می­دهد.

وی افزود: میزان پرشدگی سدهای مهمی چون زاینده رود، شمیل و نیان و سفید رود در شرایط فعلی به ترتیب  حدود ۱۳ درصد، ۹۹ درصد و ۲۶ درصد است و در استان­های خوزستان و تهران، میزان پرشدگی مخازن طی سال آبی جاری به ترتیب در حدود ۴۷ درصد  و ۱۷ درصد است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها