|
کدخبر: 241446

افزایش عجیب تولید نفت در روسیه / ماجرا چیست؟

منابع آگاه خبر دادند، تولید نفت و میعانات گازی روسیه در بازه زمانی یکم تا دهم ماه فوریه (ماه جاری میلادی) به ۱۱.۰۷ میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

رویترز به نقل از دو منبع آگاه نوشت، تولید نفت و میعانات گازی روسیه در بازه زمانی یکم تا دهم ماه فوریه (ماه جاری میلادی) به ۱۱.۰۷ میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

میزان تولید این کشور در ماه گذشته یعنی ماه ژانویه برابر با ۱۱ میلیون بشکه در روز بوده است.

با بهبود تقاضا برای نفت در جهان، روسیه میزان تولید نفت خود را همراه با گروه اوپک پلاس افزایش داده است. سهمیه روسیه برای تولید ماهانه بر اساس برنامه اوپک پلاس، ۱۰۰ هزار بشکه در روز است.

گروه تولیدکنندگان نفت متشکل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک و هم پیمانانش نظیر روسیه یعنی اوپک پلاس، برای کمک به بازار با شروع همه ‌گیری و کاهش تقاضا، تولید خود را ۱۰ میلیون بشکه در روز کاهش داد و اکنون با افزایش‌های ماهانه در حال کم کردن از این مقدار کاهش تولید است.

این گروه که متشکل از کشورهای عضو اوپک و هم پیمانانش نظیر روسیه است و ۴۰ درصد نفت جهان را تولید می‌کند.

این گروه در نشست دوم فوریه توافق کردند که همچنان به افزایش تدریجی تولید یعنی ۴۰۰ هزار بشکه در روز ادامه دهند.

اما گفته می شود چندین عضو اوپک پلاس در افزایش تولید هم راستا با سهمیه خود تحت توافق کاهش تولید، با چالش مواجه شدند.

در همین رابطه شرکت بازاریابی دولتی نفت عراق، «سومو» اعلام کرد: عراق در ماه ژانویه روزانه ۴.۱۶ میلیون بشکه نفت تولید کرده است که از رقم ۴.۲۸ میلیون بشکه در روز که از سوی اوپک پلاس اجازه تولید دارد، کمتر است.

اوپک در ماه ژانویه ۲۸.۰۱ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده است و نسبت به ماه قبل از آن ۲۱۰ هزار بشکه در روز بیشتر تولید داشته است، اما نتوانسته افزایش ۴۰۰ هزار بشکه در روز ماهانه خود را محقق کند.

در حال حاضر، قیمت نفت به نگرانی از کمی عرضه و همچنین درگیری میان روسیه و اوکراین که آن هم می تواند اختلال بیشتری در عرضه ایجاد کند، به بالای ۹۴ دلار در هر بشکه رسیده است.

 

منبع: فارس

ارسال نظر