|
کدخبر: 239287

انفجار نفتکش با ۵۰ هزار بشکه ذخیره نفت

یک نفتکش کشور نیجریه در نزدیکی میدانی نفتی دریایی در نزدیکی سواحل این کشور دچار سانحه انفجار و آتش سوزی شد که هنوز از تلفات احتمالی آن یا میزان نشت نفت گزارشی در دست نیست.

شرکت نفت "سپسول" نیجریه امروز (پنجشنبه) ضمن تایید سانحه انفجار و آتش سوزی در یک نفتکش با ظرفیت ۲ میلیون بشکه نفت این شرکت اعلام کرد که تحقیقات درباره علت سانحه در حال انجام است.

شرکت مدیریت اکتشاف و تولید نفت SEPCOL نیجریه با صدور بیانیه‌ای تایید کرد که در ساعات اولیه روز گذشته (چهارشنبه)، انفجاری در یک نفتکش در پایانه نفتی "اکپوکیتی" روی داده و این شرکت در حال همکاری با طرفهای ذی ربط برای مهار اوضاع است و علت حادثه نیز در دست بررسی است. در این بیانیه خاطرنشان شده که تا الان گزارشی از تلفات این حادثه دریافت نشده، اما تایید کرد که ۱۰ خدمه در نفتکش سانحه دیده حضور داشته‌اند.

بنا بر گزارش ها، نفتکش "ترینیتی اسپریت" با ظرفیت حمل ۲ میلیون بشکه نفت اوایل وقت چهارشنبه در میدان نفتی اکپوکیتی در نزدیکی سواحل نیجریه منفجر شد. هنوز گزارشهای دقیقی از تلفات احتمالی یا میزان نشت نفت به دریا وجود ندارد. بنا بر اطلاعات شرکت سپسول، این نفتکش ظرفیت فرآوری روزانه ۲۲ هزار بشکه نفت و ذخیره‌سازی ۲ میلیون بشکه نفت را دارد.

یک منبع آگاه صنعت نفت نیجریه گفته که این نفتکش در زمان بروز سانحه ۵۰ هزار بشکه ذخیره نفت داشته و در حال پمپاژ از میدان نفتی نبوده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها