|
کدخبر: 233858

بررسی دستاوردهای نیروگاه شازند در نمایشگاه

این نمایشگاه، آخرین دستاوردها و تجهیزات بومی سازی شده توسط پرسنل نیروگاه و انعکاس تلاش شبانه روزی آنان جهت تامین برق پایدار برای هم استانی‌ها و شبکه سراسری را معرفی و در معرض نمایش قرار می‌هد.

انرژی بررسی دستاوردهای نیروگاه شازند در نمایشگاه

شهرام ایرانپاک مدیرعامل نیروگاه شازند پس از شرکت در مراسم افتتاحیه، در غرفه این شرکت در محل برگزاری نمایشگاه حضور یافت و در جمع بازدیدکنندگان گفت: نیروگاه حرارتی شازند ۲/۴ درصد برق کشور را تامین می‌کند و با توجه به قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و غرب کشور از اهمیت ویژه‌ای جهت حفظ و پایداری شبکه سراسری برق  برخوردار می‌باشد. ایشان ضمن اشاره به کسب رتبه اول در ساخت داخل و بومی سازی قطعات نیروگاهی از منظر تنوع و تعداد در بین تمامی نیروگاه‌های کشور، توسط نیروگاه شازند را مایه افتخار صنعت برق کشور و منطقه دانستند.

وی همچنین در رابطه با سوخت نیروگاه گفت: از آنجا که تامین گاز در فصول سرد سال برای بخش خانگی اولویت دارد، سهمیه گاز نیروگاه در زمستان کاهش پیدا می‌کند و به این ترتیب با توجه به درخواست شرکت سهامی مدیریت شبکه برق و عدم تامین گاز از طرف شرکت ملی گاز، نیروگاه اجباراً  بایستی از سوخت مازوت استفاده کند.

ایرانپاک سوخت گاز را سوخت اصلی این نیروگاه عنوان کرد و بیان داشت: تولید پایدار انرژی حیاتی برق و خدمت‌رسانی مستمر به مردم رسالت اصلی ماست و در این مسیر از هیچ خدمتی دریغ نمی‌کنیم، ما همواره بر تمایل نداشتن به استفاده از سوخت مازوت تاکید داریم و هیچگاه از این سوخت به منظور استفاده در واحدهای تولیدی خود به جزء در موارد اضطراری استفاده نمی‌کنیم.

امیدوارم با صرفه‌جویی مردم عزیز در استفاده از سوخت گاز شاهد تامین سوخت گاز طبیعی نیروگاه، توسط شرکت ملی گاز باشیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها