|
کدخبر: 220203

افزایش ۴۰ درصدی گازبهای این مشترکان

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: بر اساس مصوبه جدید هیات وزیران در خصوص تعرفه گاز بخش خانگی، جدول ۱۲ پلکانی برای تعرفه گاز تعیین شده که ۳ پله اول بدون تغییر تعرفه هستند و از پله ۴ تا ۱۲ هر پله ۴۰ درصد به مبلغ گازبها اضافه می شود.

در خصوص آخرین وضعیت تغییر تعرفه‌های گاز، اظهار کرد: در پله اول اگر مشترکان عضو کمیته امداد امام خمینی و یا سازمان  بهزیستی باشند، تعرفه گاز آنها رایگان و تعرفه گاز مابقی مشترکان در این ردیف بدون تغییر خواهد بود.

سخنگوی شرکت ملی گاز با بیان اینکه در پله دوازدهم  مبلغ هر مترمکعب گاز به ۱۹۹۵ تومان رسیده که نسبت به پله اول که ۴۸۳ تومان  است حدود ۴ برابر تفاوت دارد، گفت: کشور به ۵ اقلیم  تقسیم بندی شده که بر اساس آن در اقلیم یک که برای مناطق سردسیر کشور در نظر گرفته شده شرایط آسانی خواهد داشت.

به گفته عسگری در اقلیم یک مشترکان تا ۵۰۰ متر مکعب مصرف، بدون تغییر تعرفه گاز هستند و تعرفه گاز در اقلیم ۲ تا ۴۵۰ مترمکعب مصرف و در اقلیم ۳ تا ۴۰۰ متر مکعب مصرف بدون تغییر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد مشترکان صنعت گاز پرمصرف هستند و قرار شده که از این ماه جرائم سنگینی برای آن‌ها اعمال شود، اظهار کرد: این طرح به منظور مدیریت مصرف از ماه جاری اجرایی خواهد شد و برای آن نیز دستورالعمل‌هایی تعریف شده است.

سخنگوی شرکت ملی گاز ادامه داد: مصرف گاز بخش خانگی در زمستان پارسال ۶۵۰ میلیون مترمکعب در روز بود که رکوردی خارج از عرف بوده، این مقدار مصرف، در واقع ۳ یا ۴ برابر مصرف استاندارد جهانی است که نیاز به الگوی مصرف درست را الزامی می‌کند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر