|
کدخبر: 217859

آخرین قیمت نفت اعلام شد (۲۶ آبان)

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۰ سنت معادل ۰.۸۵ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۷۳ سنت رسید.

پس از کاهش بیش از انتظار حجم ذخایر بنزین آمریکا که احتمالا سبب افزایش فشار بر دولت بایدن برای آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک این کشور خواهد شد و همزمان با تقویت ارزش دلار قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۰ سنت معادل ۰.۸۵ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۷۳ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت امریکا برای تحویل در ماه دسامبر هم امروز با ۶۶ سنت معادل ۰.۸۲ درصد کاهش به ۸۰ دلار و ۱۰ سنت رسید.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی گزینه استفاده از ذخایر استراتژیک این کشور برای پایین آوردن قیمت بنزین است که این هفته در جایگاه های عرضه سوخت کالیفرنیا شاهد رکورد شکنی بوده است. با این حال قانون گذاران امریکایی نظرات مختلفی در مورد ضرورت اتخاذ چنین تصمیمی دارند.

استنی هویر رهبر اکثریت مجلس نمایندگان دیروز گفت، با نظر چاک شومر رهبر اکثریت سنا مبنی بر ضرورت استفاده از ذخایر استراتژیک برای پایین آوردن قیمت ها موفق نیست زیرا کارکرد این ذخایر برای استفاده در مواقع اضطراری است.

تحلیلگران معتقدند آزادسازی نفت از محل ذخایر استراتژیک آمریکا تنها به صورت موقتی بازار را آرام خواهد کرد و راه حل اصلی افزایش عرضه نفت توسط تولید کنندگان شیل آمریکا یا سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است.

ادوارد مویا تحلیلگر موسسه اوآندا در یادداشتی نوشت: «به نظر می رسد که بازار انرژی به این نتیجه رسیده که حتی اگر آمریکا از ذخایر استراتژیک خود استفاده کند، منافع این اقدام برای مصرف کنندگان این کشور حداقلی خواهد بود.»

آمارهای منتشر شد توسط انستیتوی نفت آمریکا حاکی از آن است که ذخایر بنزین این کشور در هفته منتهی به ۱۲ نوامبر با ۲.۸ میلیون کاهش مواجه بوده است. این کاهش به مراتب بالاتر از پیش بینی ۶۰۰ هزار بشکه ای تحلیلگران بوده است.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر