|
کدخبر: 206165

آخرین قیمت نفت جهانی (۱۲ مهر)

از آنجا که گروه اوپک پلاس قرار است امروز در جلسه خود در خصوص وضعیت تولید و عرضه تصمیم بگیرد، قیمت نفت پیش از این نشست، در نخستین روز معاملات هفته روند نزولی در پیش گرفت.

به گزارش رویترز، قیمت نفت روز دوشنبه در آستانه نشست اوپک پلاس که قرار است مشخص کند افزایش اخیر قیمت‌ها در میان شوک‌های عرضه و بهبود از بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ ادامه خواهد داشت یا خیر، کاهش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت ۱۴سنت معادل ۰.۲درصد کاهش یافت و به ۷۹دلار و ۱۴سنت در هر بشکه رسید. این شاخص نفتی در هفته گذشته شاهد افزایش ۱.۵درصدی بود که برای چهارمین هفته متوالی رشد کرد.

همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا پس از تجربه رشد برای ششمین هفته متوالی، با ۱۵سنت معادل ۰.۲درصد افت به قیمت ۷۵ دلار و ۷۳سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

لازم به ذکر است که قیمت نفت به دلیل اختلال عرضه و رشد تقاضای جهانی افزایش یافته و در هفته گذشته باعث صعود برنت به بالای کانال ۸۰دلار در هر بشکه شد که بالاترین سطح آن در طول سه سال گذشته بود.

تحلیلگران ای‌ان‌زد در یادداشتی اظهار کردند: "با افزایش اعتماد به رشد قوی جهانی، تمایل به ریسک افزایش یافته است." اما از طرفی خاطرنشان کردند که سرمایه‌گذاران درحال‌حاضر به نشست اوپک پلاس در اواخر روز دوشنبه متمرکز شده‌اند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن (اوپک پلاس)، از آنجا که تقاضا در برخی نقاط جهان سریع‌تر از حد انتظار بهبود یافته، با فشار از سوی برخی کشورها برای افزایش تولید به منظور کاهش قیمت‌ها مواجه شده است.

اوپک پلاس در ماه جولای توافق کرد که تولید خود را حداقل تا آوریل ۲۰۲۲ به میزان ۴۰۰هزار بشکه در روز افزایش دهد تا به بخشی از محدودیت عرضه ۵.۸میلیون بشکه‌ای خاتمه دهد.

چهار منبع اوپک پلاس اخیرا اعلام کردند که تولیدکنندگان در حال بررسی افزودن عرضه بیش از میزان توافق شده هستند.

اوپک پلاس در نشست قبلی خود در خصوص میزان تولید ماه اکتبر تصمیم گرفت و درحال‌حاضر نزدیک‌ترین زمان برای هرگونه افزایش، ماه نوامبر خواهد بود.

همچنین به دلیل افزایش قیمت گاز که تا ۳۰۰درصد هم افزایش یافت و درحال‌حاضر به قیمت حدود ۲۰۰دلار در هر بشکه معامله می‌شود، بازار نفت رالی بیشتری را تجربه کرد. این موضوع باعث شد برخی نقاط برای تولید برق به نفت کوره و سایر فرآورده‌ها روی آورند.

فیچ سولوشنز در یادداشتی اظهار کرد: "ماهیت نابرابر بهبود پس از بیماری همه‌گیر، عدم قطعیت در سمت تقاضا را حفظ کرده و باعث افزایش نوسان قیمت نفت شده است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها