|
کدخبر: 211482 سارا سمیع شمس

آخرین اظهار نظرها درباره قیمت بنزین در ۱۴۰۱

دولت احتمال افزایش قیمت بنزین در بودجه سال ۱۴۰۱ را صراحتا تکذیب می کند.

انرژی آخرین اظهار نظرها درباره قیمت بنزین در ۱۴۰۱

طی ساعات گذشته سوخت گیری در پمپ های بنزین سراسر کشور دچار اختلال شد و در پی آن شایعه ها درباره گران شدن بنزین شدت گرفت.

وزیر کشور در این رابطه گفت: وجود یک اشکال فنی و سامانه ای ارائه خدمات را در برخی پمپ بنزین ها درچار اختلال کرد و این مشکل به زودی برطرف خواهد شد. وزیر از مردم خواست هیچ نگرانی درباره گرانی بنزین نداشته باشند.

احتمال گران شدن بنزین در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه طی آخرین گفته ها موکدا اعلام کرد که برنامه گران شدن قیمت حامل‌های انرژی در بودجه سال آینده مطرح نشده است.  دولت در صدد است در سال جاری مدیریت تورم را ادامه دهد و تمامی پرداخت ها بدون استقراض از بانک مرکزی پیش رود تا منجر به افزایش پایه پولی نشود.

نیاز به تغییر اساسی در نظام یارانه ای کشور

زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در مورد احتمال افزایش قیمت سوخت و حامل های انرژی در بودجه ۱۴۰۱ اشاره کرد: در شرایط اقتصادی فعلی احتمال افزایش قیمت سوخت از طرف دولت بسیار دور از ذهن است. اما با این همه نیاز به یک تغییر اساسی در نظام یارانه ای کشور احساس می شود.

دولت با کسری بودجه روبرو است

قادری عضوی دیگر از کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز با اشاره به کاهش کسری بودجه سال آینده گفت: افزایش یکدفعه ای قیمت بنزین در بودجه سال ۱۴۰۱ شاید امکان پذیر نباشد اما تعدیل در قیمت ها نیاز است. در صورتیکه تعدیل صورت نگیرد دولت قادر نخواهد بود بودجه را بدون کسری ببندد.

گران شدن قیمت بنزین صحت ندارد

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در مورد احتمال حذف یارانه بنزین و واقعی شدن قیمت ها گفت: تصمیم گیری در حوزه قیمت بنزین به عهده دولت و مجلس است و شرکت پخش در  این زمینه دخالتی ندارد. موضوع افزایش قیمت بنزین در سال آینده در حال حاضر مطرح نیست. در مجموع اقتصاد ایران تاثیر زیادی از قیمت بنزین و دلار دارد و هرگونه تغییر در آن اثر تورمی بالایی بر جامعه خواهد داشت.

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها