|
کدخبر: 209552

ادامه روند صعودی قیمت طلای سیاه

از آنجا که بازار نفت همچنان شاهد افزایش تقاضا و کسری عرضه است، قیمت طلای سیاه همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

به دنبال بازیابی تقاضا از اثرات بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ و از طرفی روی آوردن تولیدکنندگان برق به استفاده از نفت کوره و گازوییل به جای گاز و زغال‌سنگ، قیمت نفت روز دوشنبه به بالاترین سطح خود در چند سال گذشته رسید.

معاملات آتی نفت خام برنت پس از صعود به قیمت ۸۶.۰۴ دلار در اوایل جلسه معاملاتی که بالاترین قیمت آن از اکتبر ۲۰۱۸ بود، ۶۳سنت معادل ۰.۷درصد افزایش یافت و به ۸۵دلار و ۴۹سنت در هر بشکه رسید.

همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا به دنبال افزایش به قیمت ۸۳ دلار و ۷۳سنت در هر بشکه که بالاترین سطح آن از اکتبر ۲۰۱۴ بود، با ۹۵سنت معادل ۱.۲درصد رشد، به قیمت ۸۳دلار و ۲۳سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

لازم به ذکر است که هر دو قرارداد در طول هفته گذشته رشد حداقل ۳درصدی را ثبت کردند.

تحلیلگران ای‌ان‌زد روز دوشنبه در یادداشتی اظهار کردند: "کاهش محدودیت‌ها در سراسر جهان به احتمال زیاد به افزایش مصرف سوخت کمک می‌کند. در سه ماهه چهارم سال جاری، استفاده از نفت به جای گاز برای تولید برق، به تنهایی می‌تواند تقاضا را تا ۴۵۰هزار بشکه در روز افزایش دهد."

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA اذعان داشت: "انتظار می‌رود که سرد شدن هوا در نیمکره شمالی نیز باعث بدتر شدن وضعیت کسری عرضه شود."

فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، روز دوشنبه گفت که این کشور از تولیدکنندگان نفت درخواست دارد تا تولید خود را افزایش داده و اقداماتی را برای کاهش ضررهایی که صنایع به دلیل گران شدن انرژی متحمل شده‌اند، انجام دهند.

با این حال، از آنجا که به دلیل افزایش قیمت نفت حفاران ترغیب شده‌اند و در هفته گذشته به سکوهای نفت و گاز اضافه کردند، ممکن است عرضه در ایالات متحده افزایش یابد.

در همین حال، احتمالا اقتصاد چین که از کمبود برق، کسری عرضه و شیوع پراکنده کووید-۱۹ آسیب دیده، در سه ماهه سوم سال جاری نسبت به سال گذشته، کندترین رشد را تجربه کرده باشد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها