|
کدخبر: 206365

افزایش قیمت نفت رکورد زد!

پس از اعلام اوپک مبنی بر ادامه سیاست کنونی تولید نفت درمیان فشار برخی کشورها و افزایش تقاضای جهانی، قیمت نفت خام در بازارهای جهانی به ۸۱ دلار رسید.

تصمیم سازمان اوپک برای ادامه افزایش تولید نفت به تدریج باعث افزایش قیمت این محصول شد و بر فشارهای تورمی کشورهای مصرف کننده که نگران تاثیر منفی قیمت بالای نفت بر بازسازی اقتصادی پس از همه گیری کرونا هستند، افزود.

اوپک در ماه جولای سال جاری توافق کرد تا تولید روزانه خود در هر ماه را ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام افزایش دهد و با این کار حذف ۵.۸ میلیون بشکه نفت خام از تولید روزانه را جبران کند.

روز دوشنبه قیمت نفت خام برنت با ۱.۹۸ دلار یا ۲.۵ درصد افزایش۸۱.۲۶ دلار در هر بشکه معامله شد. نفت برنت هفته پیش نیز ۱.۵ درصد افزایش قیمت داشت. این بالاترین قیمت نفت برنت از سال ۲۰۱۸ تاکنون است.

نفت آمریکا نیز با ۱.۷۴ دلار یا ۲.۳ درصد افزایش قیمت به ۷۷.۶۲ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین قیمت آن از سال ۲۰۱۴ تاکنون است.

بهای معاملات نفت برنت امسال ۵۰ درصد رشد کرده و سه شنبه گذشته به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه صعود کرده بود. قیمت‌ها از اختلالات عرضه و افزایش تقاضا همزمان با احیای اقتصادها از همه گیری کرونا تاثیر گرفته‌اند. نفت برنت پس از انتشار این خبر که اوپک پلاس تولیدش را به میزان بیشتری از آنچه توافق کرده است، افزایش نمی‌دهد به بالای ۸۱ دلار در هر بشکه صعود کرد.

یکی از منابع آگاه در اوپک پلاس به رویترز گفت: درخواست‌هایی برای افزایش بیشتر تولید از سوی اوپک پلاس وجود دارد. ما از موج چهارم شیوع ویروس کرونا می‌ترسیم. هیچ کس نمی‌خواهد حرکت بزرگی انجام دهد.

افزایش قیمت نفت با افزایش قیمت گاز طبیعی همراه شده است که یک رشد ۳۰۰ درصدی را تجربه کرده و باعث شده برای تولید برق و تامین سایر نیازهای صنعتی به سوخت نفت مراجعه بیشتری شود.

 

منبع: بازار

ارسال نظر