|
کدخبر: 200659

کابل برق و کنتاکتور را با بهترین قیمت از کجا بخریم؟

انرژی کابل برق و کنتاکتور را با بهترین قیمت از کجا بخریم؟

امروزه در صنعت ساختمان سازی و روشنایی از تجهیزات بسیار متعددی استفاده می کنند که کابل برق به عنوان یکی از رایج ترین و پرمصرف ترین تجهیزاتی است که مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع کابل برق وظیفه اصلی در خصوص انتقال نیروی برق را بر عهده داشته است و مجموعه ای از یک یا چند سیم بوده که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و توسط لایه محافظی این سیم ها پوشیده می‌شوند و با عنوان کابل‌برق قابل استفاده هستند.

همانطور که اشاره کرده ایم کابل برق کاربردهای بسیار زیادی داشته است و می توانیم بگوییم بخش مهم و عظیمی از توزیع انرژی الکتریکی در صنعت برق در کابل فشار ضعیف به واسطه کابل برق صورت می پذیرد البته از کابل های مخصوص به منظور انتقال انرژی الکتریکی کابل های فشار متوسط و فشار برق قوی استفاده می گردد.

کابل برق در تاسیسات الکتریکی نیز کاربردهای بسیار زیادی دارند و دارای اهمیت فراوان هستند. بر اساس نوع کاربردی که کابل ها دارند بسیار متنوع بوده و در بازار می توانیم آنها را به شکل‌های مختلف خریداری کنیم.

کابل های مخابراتی با کابل برق که در صنعت برق مورد استفاده قرار می‌گیرد از نظر ساختمان و اجزای تشکیل دهنده بسیار متفاوت هستند اما به صورت کلی می توانیم بگوییم کابل برق از دو بخش اصلی عایق و هادی تشکیل گردیده و کاربرد کابل ها موجب ایجاد تفاوت بین آنها می‌شود.

در واقع نوع کاربرد کابل ها سبب می شود تا کابل ها از نظر جنس، تعداد، شکل و.... با یکدیگر متفاوت باشند و به همین جهت در تقسیم بندی های مختلف قرار میگیرند و قیمت کابل برق نیز مشخص میگردد.

انواع کابل برق

انواع کابل برق عبارت اند از : کابل برق فشار ضعیف، کابل برق فشار متوسط و کابل برق فشار قوی. هر کدام از این گروه برای موارد خاص استفاده می گردند. اگر بخواهیم از نظر ساختمان کابل برق را تقسیم بندی کنیم باید اینگونه بگوییم که شامل هادی کابل برق، عایق کابل برق و غلاف می باشد.

هادی کابل بخش اصلی کابل برق به شمار می رود که هدایت جریان الکتریکی به عنوان اصلی ترین وظیفه هادی کابل برق به شمار می رود.

عایق کابل برق از مواد مختلف با توجه به نوع مصرفی تولید می‌شود.  غلاف کابل برق به لایه هایی که بر روی کابل برق قرار می گیرند و در برابر نیروهای مکانیکی منجر به محافظت از عایق کابل برق می شوند گفته می شود همچنین وجود غلاف کابل برق سبب می شود که رطوبت به درون کابل نفوذ نداشته باشد و با توجه به محلی که قرار است استفاده شود غلاف ها دارای نمونه هایی از جمله سربی، فولادی، آلومینیومی یا پی وی سی هستند.

قیمت کابل برق نیز در نمونه های مختلف متغیر بوده است و با توجه به کاربردهای کابل برق و متریال های خاص قیمت کابل برق نیز مشخص می گردد و نمی توان یک قیمت ثابت برای آن ذکر نمود.

معرفی کنتاکتور و قیمت آن

یکی دیگر از تجهیزاتی که در صنعت برق بسیار مورد استفاده قرار می گیرد کنتاکتور می باشد که در بازار می توانید کنتاکتور را در ولتاژ ها و جریان های متفاوتی خریداری نمایید و به عنوان یک نوع رله خاص محسوب می‌شود ولی با رله تفاوت دارد و در واقع برای دستگاه هایی که می‌توانند جریان بالایی را تحمل کنند از کنتاکتور استفاده می‌شوند ولی رله برای جریان های پایین تر کاربرد داشته است؛ کنتاکتور ها از نظر ساختاری به یکدیگر پیوسته بوده و نصب آنها نیز آسان است.

کنتاکتور۱

در یک تعریف ساده در خصوص کنتاکتورها میتوان گفت یک دستگاه کلید زنی یا سوئیچینگ الکتریکی بوده که به منظور روشن و خاموش نمودن یک مدار الکتریکی کاربرد دارد. کنتاکتورها با رله متفاوت هستند و  این تفاوت ها در کاربرد ها، ظرفیت بار، طراحی، سرعت کلید زنی، مصرف برق، اندازه و قیمت وجود دارند.

قیمت کنتاکتور یکی از فاکتورهای مهم در زمان خرید آن محسوب می شود. قیمت کنتاکتور در برابر رله بیشتر و گران‌تر می‌باشد چرا که بزرگتر و سنگین تر از رله ها هستند و برای کاربردهای ظرفیت بالا مورد استفاده قرار می گیرند؛ پس به جهت تفاوت های آنها در راندمان، کارایی و اندازه از نظر قیمتی نیز گران‌تر  از رله ها هستند.

معرفی تهران برق

اگر به دنبال یکی از بهترین مرجع خرید تجهیزات برق روشنایی و برق صنعتی هستید میتوانید به تهران برق به نشانی اینترنتی https://tehranbargh.com/ سر بزنید. تمامی لوازم و وسایل مورد نیاز خود را در این حوزه میتوانید در تهران برق با بهترین و منصفانه ترین قیمت ها تهیه کنید. همچنین در خصوص کیفیت محصولات در این فروشگاه سعی شده تا بالاترین کیفیت ها برای مشتریان عزیز در نظر گرفته شود.

برای خرید اقلامی چون انواع لامپ، کنتاکتور، اینورتر، کلیدها، وسایل روشنایی، سیم و کابل برق و.... میتوانید از تهران برق استفاده کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها