|
کدخبر: 198799

قیمت نفت به ثبات رسید

از آنجا که فعالیت پالایشگاه‌های خلیج مکزیک آمریکا پس از خسارات طوفان آیدا به تدریج از سر گرفته می‌شود، قیمت نفت امروز تا حدودی به ثبات رسید.

به گزارش رویترز، قیمت نفت روز چهارشنبه پس از ضرر روز گذشته خود که ناشی از افزایش ارزش دلار و نگرانی‌های تقاضا بود، تغییر اندکی را تجربه کرد. در همین حال، بازگشت تدریجی تولید در خلیج مکزیک ایالات متحده تا حدودی از قیمت‌ها حمایت کرد.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا پس از سقوط ۱.۴درصدی روز گذشته، ۱۱سنت معادل ۰.۲درصد افزایش یافت و به ۶۸ دلار و ۴۶سنت در هر بشکه رسید.

معاملات آتی نفت خام برنت به دنبال تجربه ۰.۷درصد افت در روز دوشنبه، با ۲سنت کاهش به قیمت ۷۱دلار و ۶۷سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

تحلیلگران ANZ در یادداشتی اذعان داشتند: "در حال حاضر، بازار تحت تاثیر تاخیر در بازیابی عملکرد در خلیج مکزیک قرار گرفته است."

تولیدکنندگان خلیج مکزیک ایالات متحده، ۹روز پس از وقوع طوفان آیدا، همچنان در تلاش برای شروع مجدد فعالیت خود هستند.

روز سه‌شنبه، ۷۹درصد از تولید خلیج آمریکا همچنان متوقف بود و ۷۹پلتفرم تولید هنوز تعطیل است. تا کنون ۱۷.۵میلیون بشکه نفت در بازار از دست رفته است. لازم به ذکر است که چاه‌های فراساحلی این خلیج ۱۷درصد از کل تولید ایالات متحده را تشکیل می‌دهد.

تحلیلگران ING در یادداشتی اظهار کردند: "به نظر می‌رسد عملیات پالایشگاه‌ها سریع‌تر بازیابی شود."

آی‌ان‌جی با استناد به آخرین گزارش وزارت انرژی اذعان کرد که از ۲میلیون بشکه در روز از ظرفیت تولید، ۱میلیون بشکه در روز متوقف شده است. با این حال، پالایشگاه‌هایی که دوباره راه‌اندازی شده‌اند، بعید به نظر می‌رسد که اکنون مجددا با ظرفیت کامل کار کنند.

از طرفی، معامله‌گران در انتظار داده‌های موجودی ذخایر از سوی موسسه نفت آمریکا در روز چهارشنبه و اداره اطلاعات انرژی در روز پنجشنبه هستند تا تصویر واضح‌تری از تاثیر طوفان آیدا بر تولید نفت خام و وضعیت پالایشگاه‌ها داشته باشند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط رویترز، تحلیلگران به طور متوسط انتظار دارند که ذخایر نفت خام در هفته منتهی به ۳سپتامبر، ۳.۸میلیون بشکه، ذخایر بنزین ۳.۶میلیون بشکه و میعانات ۳میلین بشکه کاهش یافته باشد.

به دنبال نگرانی‌ها از اینکه افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ در ایالات متحده و آسیا منجر به رشد کندتر خواهد شد و همچنین افزایش ارزش دلار، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا روز سه‌شنبه افت قابل توجهی را تجربه کرد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها