|
کدخبر: 195085

اختصاصی گسترش نیوز:

محرابیان هیچ برنامه ای برای آب و برق ندارد!

حسین حق وردی نماینده مردم شهریار، شهرقدس و ملارد در مخالفت با وزارت علی اکبر محرابیان به ارائه نطق پرداخت.

انرژی محرابیان هیچ برنامه ای برای آب و برق ندارد!

حسین حق وردی نماینده شهریار و شهرقدس در مجلس شورای اسلامی، در مخالفت با علی اکبر محرابیان برای تصدی وزارت نیرو گفت: عدم تناسب تحصیلات و سوابق اجرایی با حوزه مدیریتی پیشنهاد شده دلیل اصلی مخالفت من با ایشان است. ایشان در رشته مهندسی عمران در دانشگاه علم صنعت و سپس در رشته اقتصاد در دانشگاه های تهران و علوم تحقیقات، هیچ گونه ارتباط تخصصی با مسائل وزارت نیرو ندارد. ما در این حوزه افرادی داریم که دارای استراتژی، تخصص و برنامه های قوی برای تصدی وزارت نیرو حضور دارند که نسبت به این وضعیت نیز اعتراضات شگرفی دارند.

ایشان سابقه وزارت صمت را دارند و باید برای همان وزارتخانه معرفی شوند و به هیچ وجه با ساختار دیوانی و ساختار و قوانین مرتبط با وزارت نیرو هیچ گونه آشنایی ندارد. چون ایشان از بدنه وزارت نیرو نیستند با چالش های درونی این وزارتخانه نیز هیچ گونه آشنایی ندارند. وزیر پیشین که دارای تخصص کافی در حوزه وزارتخانه اش بود نتوانست مسائل مربوط به پساب را در میان دو شرکت آبفا و آب منطقه ای حل و فصل کند.

اگر در این ۴۲ سال نتوانسته ایم که کارشناسان متخصص برای وزارتخانه هایمان از درون بدنه های خود وزارتخانه ها تربیت کرده باشیم، که وای به حال ما!

وزیر پیشنهادی هیچ برنامه راهبردی ندارد

در خصوص برنامه های آقای وزیر پیشنهادی نیرو، باید گفت یک برنامه کلی و فاقد استراتژی و کارایی است و برای بسیاری از مسائل کشور که دچار ابرچالش شده اند، حتی یک برنامه معمولی هم ندارند. وزارت نیرو یکی از مهمترین وزارتخانه های کشور است که باید برای آن استراتژی مناسب داشته باشیم.

به باور همه کارشناسان، مهمترین بحران کنونی کشور بحران انرژی است که متاسفانه وزیر پیشنهادی برای حل این بحران در کوتاه مدت و میان مدت و حتی تابستان آینده، هیچ برنامه عملیاتی ندارند و حداکثر یک افق ۴ ساله دارند. یعنی برای قطع مکرر برق و زیان های سنگین آن بر صنایع و اقتصاد خانوار هیچ برنامه ای ندارند. ایشان برای مبارزه با مافیای برق چه برنامه ای دارد؟ چه برنامه ای برای استفاه از انرژی های نو و انرژی هسته ای دارند؟ ایشان وعده دادند که ۴۰ هزار مگاوات در پایان ۴ سال به ظرفیت تولید برق کشور افزوده خواهد شد. آقای محرابیان بگوید که امضای پیمان آب و هوایی پاریس چه تاثیری بر کمبود برق دارد.

بحران آب نیاز به مدیریت تخصصی دارد

بحران آب نزدیک به دو دهه است که تبدیل به یک موضوع حیاتی و اساسی به مسئله اصلی کشور تبدیل شده است. با توجه به رشد جمعیت و افزایش نیازها و مصارف صنایع و کشاورزی، هیچ گونه مدیریتی بر منابعی وجود ندارد. در سیاستگذاری آب در کشور ما، نهادها و مراکز مختلفی دست اندرکار و ذی نفع هستند اما هیچ نهادی به عنوان متولی اصلی شناخته نشده است! به عنوان مثال وزارت نیرو متولی اصلی آب کشور است و وزارت کشاورزی به جهت تامین امنیت غذایی به دنبال افزایش تخصیص اب است. سازمان حفاظت محیط زیست نیز به دنبال تخصیص حقابه های لازم است و اقدام به برنامه ریزی و سیاستگذاری برای آب می کنند. برنامه آقای وزیر برای سیاستگذاری آب چیست؟ یک بار انشعاب آب را به مردم می دهیم و از مردم پول می گیریم، سپس برای آب مصرف شده هم پول می گیریم. برای انشعاب فاضلاب هم پول اشتراک می گیریم و هم پول مصرف را می ستانیم. چه خدمتی به مردم می دهیم؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها