|
کدخبر: 186983

پیش‌بینی افزایش سه هزار مگاواتی مصرف برق

سخنگوی صنعت برق گفت: از روز دوشنبه افزایش دما را خواهیم داشت و حدود ۳ هزار مگاوات افزایش مصرف را پیش‌بینی می‌کنیم که نیازمند همکاری همه مردم و مشترکان صنعتی برای عبور از این شرایط سخت است.

انرژی پیش‌بینی افزایش سه هزار مگاواتی مصرف برق

مصطفی رجبی‌مشهدی درباره اعمال محدودیت و خاموشی با توجه به پیش‌بینی افزایش دما و روزهای گرم در هفته جاری اظهارکرد: روز گذشته (شنبه) هیچ محدودیت و خاموشی برنامه‌ریزی شده‌ای را نداشتیم، وضعیت شبکه سراسری پایدار است، نیروگاه‌ها در حداکثر تولید خود قرار دارند، اما کماکان محدودیت نیروگاه‌های برقابی به قوت خود باقی است که نیازمند همکاری مشترکان صنعتی عمده و مردم است.

مصرف برق ۳ هزار مگاوات افزایش می‌یابد

وی افزود: از روز دوشنبه افزایش دما را خواهیم داشت و حدود ۳ هزار مگاوات افزایش مصرف را پیش‌بینی می‌کنیم که نیازمند همکاری همه مردم و مشترکان صنعتی برای عبور از این شرایط سخت است.

صنایع و مردم همکاری کنند

سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: در صورتی که مشترکان با صنعت برق همکاری کنند بدون خاموشی از این روزها عبور واهیم کرد، اما در هر صورت روند افزایش دما همچنان در کشور پایدار است و تا یک هفته ادامه دارد.

بعد از تفاهم با صنایع مصرف چقدر کم شد؟

وی درباره میزان مدیریت و کاهش مصرف برق بعد از اعمال محدودیت برای صنایع گفت: ما طی این مدت بطور متوسط با همکاری بخش صنعت بیش از ۲۸۰۰ مگاوات بیش از گذشته کاهش مصرف را داشتیم و به خاطر تعطیلی روزهای پنج‌شنبه نیز حدود ۵۰۰ مگاوات کاهش مصرف را در اوج بار داشتیم، به طور کلی روند کاهش حدود ۲۰۰۰ مگاوتی را نسبت به شنبه گذشته شاهد بودیم.

هفته گذشته منابع خبری به نقل از احمد موسی سخنگوی وزارت برق عراق از انفجار دکل انتقال برق ایران به عراق در دیالی خبر داده بودند.

به گفته او؛ خط انتقال برق ایران در میرساد-دیالی مورد حمله خرابکاران قرار گرفته و از شبکه خارج شده بود.

آیا به عراق صادرات برق داریم؟

رجبی‌مشهدی در این باره نیز توضیح داد: انفجار دکل در عراق منجر به قطع ارتباط یکی از مدارات به عراق شده ولی در شرایط فعلی صادرات ما به عراق در حداقل است، اما میزان واردات بیش از ۵۰۰ مگاوات افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه اکنون میزان واردات برق به بیش از کشور ۵۰۰ مگاوات افزایش یافته است، افزود: با رفع محدودیت‌های داخلی امکان برقراری مجدد صادرات را به کشور عراق خواهیم داشت.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر