|
کدخبر: 185594

گسترش نیوز گزارش می‌دهد؛

ماجرای قبض برق ۴ میلیونی علی کریمی

دو روز گذشته جادوگر فوتبال ایران با انتشار قبض برق خود در فضای مجازی حواشی زیادی را به پا کرد.

انرژی ماجرای قبض برق ۴ میلیونی علی کریمی

پیش‌تر عمارت علی کریمی نیز سر و صدای افراد زیادی را به همراه داشت و این بازیکن سابق تیم ملی کشور این بار با انتشار تصویری از قبض برق منزل خود همراه با اعتراض به وضعیت برق و خاموشی‌های اعمال شده توسط شرکت توزیع برق، جنجال به پا کرد.

قبض_برق

مبلغ سنگین قبض برق خانه علی کریمی شک و شبهه‌هایی را برای استفاده از دستگاه ماینر و استخراج رمز ارز توسط وی تشدید کرد اما این در حالی است که او در پاسخ به این واکنش‌ها پای آقازاده‌ها و رانت‌خواری آنها را به میان کشید و از انتشار تصویر قبض خود و شفاف‌سازی‌ ابراز پشیمانی کرد.

بر اساس پیگیری‌های انجام شده، سخنگوی وزارت نیرو اعلام کرد که عمارت‌هایی همچون عمارت این بازیکن زیاد است که میزان مصرف برق آنها بیش از ۱۵۰، ۲۵۰، ۴۰۰ و بالای ۸۰۰ آمپر بوده و در صورت کمبود برق به اجبار برق صنایع مختلف قطع می‌شود. این در حالی است که برق ۱۰۰ آمپر سه فاز خانگی بوده و متوسط مصرف ماهیانه در کل دوره‌ها بیش از هفت هزار کیلووات ساعت بوده است.

در آخرین قبض برق علی کریمی شاهد مصرف برق ۶۲۸۰ کیلوواتی هستیم، این درحالی است که حد مصرف بهینه در شهر تهران برابر ۳۰۰ کیلووات بوده و وی ۲۱ برابر یک خانوار، برق مصرف کرده است. هزینه تمام‎شده هر کیلووات ساعت برق ۹ هزار تومان برآورد می‌شود و این در صورتی است که مبلغ قبض برق بازیکن سابق فوتبال مبلغ ۴.۶ میلیون تومان گزارش شده است، اما در واقع هزینه اصلی برق مصرفی وی معادل ۵۶ میلیون تومان است.

با وجود چنین مشترکین پرمصرفی که حاضر به پرداخت مبلغ واقعی قبوض خود نیستند باید گفت موضوع یارانه برق باید مورد بررسی و تجدید نظر قرار گیرد که این مطلب به معنای گران شدن برق نیست.

 

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها