|
کدخبر: 184050

هشدار/ آب این مشترکان تهرانی قطع می‌شود!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از ورود استان تهران به وضعیت نارنجی یعنی هشدار کم آبی خبر داد و گفت: قطع آب مشترکان بدمصرف از مردادماه در دستور کار خواهد بود.

انرژی هشدار/ آب این مشترکان تهرانی قطع می‌شود!

محمد رضا بختیاری با اشاره به اینکه امسال ظرفیت بارندگی استان تهران نسبت به ۵۰ سال گذشته بسیار بد است اظهار کرد: امسال در استان تهران ۲۹۰ میلیمتر بارندگی رخ داده و این در حالی است که سال گذشته این رقم ۴۴۰ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به شرایط سخت سدهای تهران گفت: امسال ۷۹۰ میلیون مترمکعب آب در سدهای تهران ذخیره شده در حالی که این رقم سال گذشته در مدت مشابه یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون مترمکعب بوده است و این به معنای کسری ۳۶۰ میلیون مترمکعب آب در سدهای استان تهران است.

 بختیاری با اشاره به برخورد جدی و قطعی آب برای مشترکان بد مصرف مصرف از مردادماه ادامه داد: هم اکنون برای ۱۷۰ هزار مشترک بدمصرف تهرانی که تا ۳۰ مترمکعب آب در ماه مصرف کرده‌اند یعنی (دوبرابر الگوی مصرف) هشدار قطعی آب صادر شده است که اگر روند مصرف خود را اصلاح نکنند در مرداد ماه روزانه ۴ تا ۵ ساعت آب این مشترکان خانگی قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه در این شرایط سخت ما آب شرب باکیفیت و پایدار برای مشترکین تأمین می‌کنیم افزود: در این شرایط سخت از مشترکان توقع داریم در میزان مصرف با رعایت الگوی مصرف با ما همکاری کنند که البته برخی از این مشترکان اصلاً به شرایط بحرانی کشور به لحاظ کمبود آب توجهی ندارند.

‌وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد مشترکان الگوی مصرف آب را رعایت می‌کنند گفت: ۱۵ درصد از مشترکان آب تهران پر مصرف هستند و ۵ درصد از این تعداد بد مصرف هستند که این ۵ درصد ۱۰ تا ۱۵ درصد آب تولیدی در تهران را مصرف می‌کنند که بخش عمده‌ای از این مشترکان خانگی در شمال غرب تهران و برخی در جنوب و حتی شهرستان‌های استان تهران هستند که از آب شرب برای آبیاری باغچه استفاده می‌کنند.

بختیاری افزود: استان تهران ۲۵ درصد و شهر تهران ۱۷ تا ۱۸ درصد از آب شرب کشور را مصرف می‌کنند.

منبع: اقتصاد نیوز
  • مهدی ارسالی در

    این هشدارهادروغه وهرگزعملی نمیشود!!!

  • یه نفر ارسالی در

    آخه یکی به این بیشعور بگه شما متراژ خونه رو ملاک قرار دادید نمیدونید توی آپارتما ن 70 متری که 6 نفر زندگی میکنن مصرفشون ن باید با متراژ خونه حساب بشه!!! ابله بیسو اد باید مصرف آب رو نفراتی حساب کنید نه ا ینکه چون خود بی خاصیتتون تو ویلاهای چند هزارمتری هستید اجازه دارید هر چقدر خواست ید مصرف کنید!!!!!!!!!

ارسال نظر