|
کدخبر: 183957

وزارت ارتباطات دلیل قطعی اینترنت همزمان با قطعی برق شرح داد

یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس ضمن ابراز نگرانی از خشکسالی، تغییر اقلیم و کم آبی در ایران از دولت و دانشمندان خواست که تا ضمن فهم شرایط، راهکارهای خود را برای حل مشکلات ارئه دهند.

انرژی وزارت ارتباطات دلیل قطعی اینترنت همزمان با قطعی برق شرح داد

علی اکبر علیزاده برمی، در مورد کم آبی در نقاط مختلف ایران اظهار کرد: چند واقعیت را باید کنار یکدیگر بگذاریم. میزان بارندگی ایران در یک سال گذشته در مقایسه با پنجاه سال قبل، کمتر شده است. در بعضی مناطق شاهد کاهش ۸۰ درصدی بارندگی هستیم. به طور میانگین کشور ما در یک سال گذشته ۵۴ درصد کاهش بارندگی را تجربه کرده است.

نماینده مردم دامغان در مجلس یازدهم ادامه داد: دومین مسئله گرم شدن هواست. دانشمندان جهان گرم شدن کره زمین را بحرانی جهانی می‌دانند اما در ایران به طور میانگین نسبت به سال‌های گذشته، ۱.۸ تا ۴ درجه هوا بالا رفته است. بنابراین ما به دو بحران بی‌سابقه یعنی کم آبی و گرما مواجه هستیم. این دو بحران دست به‌دست هم دادند و قطعی آب در بسیاری از شهرهای ایران را ممکن کردند. البته این موضوع بر مسئله قطعی برق هم تأثیر می‌گذارد.

وی در خصوص علت قطعی مکرر برق گفت: دولت ما به برنامه ششم توسعه مخصوصا در موضوع نیروگاه‌ها عمل نکرده است. دولت دوازدهم بدون اجازه مجلس، توافق پاریس که ذیل پیمان نامه سازمان ملل در تغییر اقلیم است، را پذیرفته است. بر اساس این توافق، موظف هستیم که از سوخت فسیلی کمتری استفاده کنیم و این موضوع برای کشور ما کمبود و قطعی برق را به همراه آورده است.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس گفت: دولت باید از مردم بخواهد که صرف جویی کنند. از طرف دیگر باید دانشمندان را جمع کنند و از آنها راهکار بخواهند. دانشمندان می‌گویند که اقلیم زمین در حال تغییر است و نتیجه این تغییر اقلیم ناهماهنگی‌های متعدد است. به عنوان مثال در ایران اواسط تابستان یک جا خشکسالی داریم و جای دیگر سیل. دانشمندان باید هر چه سریع‌تر ضمن فهم و توصیف وضعیت به راهکارهای کوتاه مدت‌ میان مدت و بلند مدت بپردزند.

نماینده مردم دامغان در مجلس ضعیف شدن آنتن‌های مرکزی و اینترنت را به قطعی برق بی‌ارتباط دانست و گفت: آنچه در آنتن‌ها تأثیر می‌گذارد، ربطی به قطعی برق ندارد چرا که دکل‌های آنتن باتری‌های شارژی دارد و در صورت قطعی مکرر و طولانی مدت برق باعث اختلال در برقراری می‌شود. قطعی برق ما مکرر است اما طولانی نیست. وزارت ارتباطات و اطلاعات باید پاسخ دهد که دقیقا به چه علتی اینترنت را قطع می‌کند؟ قطعی برق و اختلال در آنتن‌ها ارتباطی به قطعی برق ندارد.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر