|
کدخبر: 183931

در گفت و گوی گسترش نیوز با سخنگوی صنعت برق:

فوری و رسمی/ خاموشی‌ های بی‌ برنامه تا آخر هفته ادامه دارد!

خارج شدن دو نیروگاه برق از مدار در اوج گرمای هوا پایتخت‌نشینان را کلافه کرده است. ارتباط بین اینترنت، آب و آنتن تلفن همراه و عدم پاسخگویی درست و دقیق مسئولان مربوطه از ارائه دلیل اصلی نقص در نیروگاه‌ها و همچنین روند کند گره‌گشایی عرصه را بیش از پیش بر مردم سخت کرده است. در این نابسامانی چه کسی مقصر است؟

انرژی فوری و رسمی/ خاموشی‌ های بی‌ برنامه تا آخر هفته ادامه دارد!

گرمی هوا و نحوه مصرف مشترکین در تمام ادوار یکی از بهانه‌های قطعی انرژی در این مملکت به حساب می‌آید تا سرپوشی بر بی‌برنامگی شرکت‌های مربوطه باشد. دو نیروگاه برق از مدار خارج شده و تنها دلیلی که برای این معضل مطرح شد، نقص فنی بود که طبق گفته مسئولان در هر صنعتی ممکن است رخ دهد.

مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو گسترش نیوز اظهارکرد: حدود یک هزار مگاوات نیروگاه جدید برق را از دیروز راه‌اندازی کرده‌ایم اما همچنان تولید برق تکمیل نشده است و علاوه بر این طی دو روز گذشته متاسفانه تعدادی از نیروگاه‌ها از مدار خارج شده‌اند و تولید با کاهش مواجه شده است. این موضوع موجب شد که فرکانسی که در شبکه است و وظیفه دارند زمانی که چراغ تولید و مصرف برق به صورت لحظه‌ای مختل می‌شود و مشکل جدی دارند، منجر به عملکرد شوند و در راستای حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور وارد عمل می‌شوند.

رجبی_مشهدی

وی افزود: با خارج شدن نیروگاه‌ها از مدار طی دو روز گذشته شاهد خاموشی و قطعی‌هایی خارج از برنامه در سطح استان تهران و همچنین شهرستان کرج بودیم. بعد از رفع نقص و بازگشت برق از واحدها و کاهش باری که اتفاق افتاد مشکل قطعی برق که به صورت ناگهانی اتفاق افتاده بود، برطرف شد. برای ادامه هفته اگر قرار بر تغییر یا اصلاحی در روند توزیع برق صورت گیرد قطعا به از طریق مشترکین و مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

قطعی برق زندگی را مختل کرد

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: همانطور که می‌دانید در دو شب گذشته با قطعی برق شاهد ضعیف و قطع شدن اینترنت و آنتن تلفن‌های همراه بودیم که وابستگی‌هایی به برق دارند اما پیش‌بینی شده که برای سایت‌ها که باتری و ذخیره‌ساز داشته باشند تا آنتن‌های تلفن همراه در مدار قرار بگیرند. همچنین در رابطه با قطعی آب که به برق وابسته است نیز هماهنگی‌هایی صوت گرفته که ایستگاه‌های اصلی تغذیه‌کننده برق مراکز پمپاژ در اولویت‌های قطعی نباشند تا اختلالی در آبرسانی به مشترکین رخ ندهد. پش‌بینی می‌شود ظرف چند روز آینده با اقدامات اساسی که مد نظر است مشکلات برطرف شود.

رجبی مشهدی ابراز کرد: در مجموع در تلاش هستیم این موضوع را برطرف کنیم و برای هفته آینده که گرمای هوا غالب است مشکلات و محدودیت‌ها قطعا وجود خواهد داشت و برای بعد از آن در تلاش هستیم نواقص و مشکلات رفع کنیم و به شرایط پایدار برسیم. قابل ذکر است قطعی‌های ناگهانی و بی‌برنامه کنونی به دلیل نواقص خود نیروگاه‌ها رخ داده که به صورت ناخواسته ممکن است در هر بخشی رخ دهد. این دو نیروگاه خارج شده از مدار با فاصله چند ساعت دچار نقص شدند و در نهایت منجر به اتفاقاتی که شاهد آن بودیم شدند.

سخنگوی صنعت برق در پایان خاطرنشان کرد: گفتنی است روزهای بسیار گرمی را تا انتهای هفته تجربه خواهیم کرد که برای این چند روز باقی‌مانده لازم بر این است که هموطنان و مردم در جهت همکاری با شرکت توزیع برق اهتمام لازم و کافی را ورزند و به اصلاح و کاهش مصرف برق بیش از پیش توجه کنند تا از این موج نیز عبور کنیم. لازم بر این است که صنایع بزرگ و تولیدی‌ها که میزان برق قابل توجهی را مصرف می‌کنند به همکاری خود در جهت کنترل مصرف برق ادامه دهند و تا ساعاتی که بر اساس مصوبه هیات دولت تعیین شده کاهش مصرف داشته باشند تا به شرایط پایدار طی روزهای آتی برسیم.

 

  • رضا ارسالی در

    خاک برسرتون بااین مملکت داریتون شما لیاق ت هیچی رونداری کدوم خری شماروکرده مسعول

  • سعید ارسالی در

    فقط برید گمشین

  • Nashenas ارسالی در

    خدا لعنتتون کنه با این برق قط کردناتون پ در مردمو دراوردید بسه دیگه دلتون یکم ب ح ال مردمتون بسوزه

  • ناشناس ارسالی در

    من هر چی فک میکنم نمیفهمم انرژی اتمی کج است؟!

  • ناشناس ارسالی در

    یه چیز دیگه هم یادم رفت بگم فقط پایتخت ن شینا اذیت شدن .

  • ناشناس ارسالی در

    کدام کارها برنامه داشته که این یکی داشته باشه

  • مهدی ملک پور ارسالی در

    گورپدرهمشون برق نداریم آب نداریم اینترنت نداریم گوشیمون آنتن نداره این ه مملکتیه آخه ریدم توروح پدرکسیکه رفت به اینارای دادرفت گفت شاه بایدبره

  • مهدی ارسالی در

    به نظر مشکل گرمی هوا نیست بی مسئولیتی ام ثال شماست که با وجود پیش بینی این روزها اصلا به فکر چاره نبودید و الان دارید به زمین و زمان ضرر می‌زنید...لازم هست بدونی د در دنیای امروز قطع شدن هر روز برق کل م شترکین فکرش هم خنده دار هست چه برسه به ا نجام آن...تو زمستون گاز استفاده نکنیم.تو تابستون برق نظرتون چیه مثل انسانهای اول یه همگی بریم تو غار زندگی کنیم ..خجالت ه م خوب چیزیه

  • سپیده ارسالی در

    اگر وسایل برقیمون بسوزه اخه کی پاسخگوهست بخدا دیگه تاب اینو نداریم وسایلمونم با این گرونی و تورمو بیکاری بسوزه توروخدا جنگ که نیس فکری کنین

  • ناشناس ارسالی در

    سلام بی کفایتی تاکی

ارسال نظر