|
کدخبر: 176790

ایران چقدر بنزین صادر کرده است؟

از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت بیش از ۷۸۰ هزار تن بنزین از طریق اسکله بندر شهید رجایی صادر شده است.

انرژی ایران چقدر بنزین صادر کرده است؟

منصور خرمشکوه با بیان اینکه در دو ماهه سال جاری بیش از ۷۸۰ هزار تن بنزین از طریق اسکله بندر شهید رجایی صادر شده است گفت: این میزان بنزین از طریق ۲۳ فروند نفتکش و با اختصاص سه پست اسکله به انجام رسیده است.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: افزایش میزان صادرات فرآورده‌های نفتی و حجم بالای ترافیک در اسکله‌های ۱و۲ نفتی الحاق اسکله‌ای جدید را مورد توجه قرار داد، براین اساس اختصاص یک اسکله جدید که قابلیت کمترین اتصال برای انتقال فرآوردهای نفتی به پالایشگاه‌ها را دارا باشد، به تصویب رسید.

خرمشکوه افزود: با برگزاری جلسات متعدد، در نهایت امر تغییر کاربری اسکله ۴ که در نزدیکی اسکله‌های نفتی وجود داشت و پیشتر در امر کانتینری فعال بود، مصوب شد. وی اضافه کرد: با همکاری بخش خصوصی عملیات تغییر کاربری اسکله یاد شده شروع و بهره‌برداری از این اسکله باکاربرد جدید از نیمه دوم سال ۹۹ آغاز شد.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاپایان اردیبهشت فقط از اسکله شمار (۴) حدود ۲۰۰ هزار تن بنزین با ۶ فروند شناور و ۵۸۰ هزار تن دیگر از طریق اسکه ۱و۲ با استفاده از ۱۷ فروند شناور صادر شده است.

 

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر