|
کدخبر: 175992

شیفت کاری دستگاه‌های دولتی تغییر می کند؟

احتمال تغییر شیفت‌های کای برای کاهش قطعی برق در هفتاد و چهارمین جلسه شورای ‌گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران از سوی محسن بندپی رئیس شورای ‌گفت‌وگوی استان تهران مطرح شد.

انرژی  شیفت کاری دستگاه‌های دولتی تغییر می کند؟

انوشیروان بندپی استاندار تهران، در خصوص دلیل مرتبط با قطعی برق عنوان کرد» مساله این است که۳۵۰۰ مگاوات کاهش تولید برق به دلیل کاهش عملکرد نیروگاه‌های آبی به وقوع پیوسته و در مقابل ۲۰۰۰ مگاوات افزایش سالانه مصرف برق و نیز بیش از ۲۰۰۰ مگاوات مصرف برق در تولید رمزارزها، تعادل تولید و مصرف را برهم زده است. البته وزارت نیرو، بخشنامه‌ای صادر کرده که به موجب آن، تولید رمزارز چه مجاز و چه غیرمجاز باید متوقف شود.

 بندپی در ادامه، تغییر ساعت کار را به عنوان یکی از تدابیر دولت برای کاهش قطعی برق برشمرد و گفت: چنانچه چاه‌های کشاورزی از ساعت ۱۲ الی ۱۶ فعالیت نکنند، وزارت نیرو وعده داده که هزینه برق مصرفی آنها در دیگر ساعات را محاسبه نکند.

همچنین مقرر شده است که این وزارتخانه در توافق با صنایع، شیفت‌های کاری آنها را به گونه‌ای تعیین کند تا آنها در زمان فعالیت دچار قطعی برق نشوند. در عین حال قرار است شیفت کاری دستگاه‌های دولتی نیز در بازه ۶:۳۰ الی ۱۳:۳۰ قرار گیرد

 او با بیان اینکه در فروردین سال جاری، مصرف برق، ۱۸ درصد رشد داشته است، ادامه داد: به نظر ‌می‌رسد، این افزایش مصرف، به رشد مصرف در واحدهای صنعتی و در بخش کشاورزی و تولید رمزارزها اختصاص داشته باشد.

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها