|
کدخبر: 175570

هشدار / احتمال افزایش خاموشی ها در سطح کشور

سخنگوی صنعت برق گفت: اوج مصرف برق بین ساعات ۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۲ است و به مردم توصیه می کنیم از به‌کار گیری لوازم پر مصرف خودداری کنند.

انرژی هشدار / احتمال افزایش خاموشی ها در سطح کشور

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در پاسخ به این سوال که امروز خاموشی در سطح کشور خواهیم داشت یا خیر؟ گفت: این هفته دمای هوا افزایش می‌یابد و در تهران به ۳۸ درجه هم می‌رسد بنابراین مردم باید در مصرف برق مدیریت داشته باشند.

او ادامه داد: به ازای هر یک درجه افزایش دما، ۱۲۰۰ مگاوات به مصرف برق اضافه می‌شود و پیش بینی می‌کنیم اوج مصرف برق در هفته آینده به ۵۷ هزار مگاوات برسد که در این صورت ممکن است خاموشی ها افزایش پیدا کند.

سخنگوی صنعت برق کشور بیان کرد: تمام تلاش ما این است که امروز با همکاری مردم خاموشی در سطح کشور نداشته باشیم، ولی متاسفانه اگر افزایش بار ادامه داشته باشد، قطعا خاموشی خواهیم داشت.

رجبی مشهدی تصریح کرد: از سال گذشته ۱۹ درصد میزان مصرف برق رشد داشته که معادل ۸ هزار و ۶۰۰ مگا وات بوده است و ۲ هزار مگاوات آن مربوط به استخراج رمز ارز می‌شود.

او افزود: در کل کشور خاموشی‌های احتمالی داریم، ولی اگر مردم همکاری کنند به طوری که کولر‌های گازی را روی ۲۵ درجه و کولر‌های آبی روی دور کند، تنظیم کنند و از وسایل برق پرمصرف در ساعات گرم روز استفاده نکنند، می‌توان از خاموشی جلوگیری کرد.

به گفته سخنگوی صنعت برق، اوج مصرف برق بین ساعات ۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۲ است و به مردم توصیه می کنیم از به‌کار گیری لوازم پر مصرف خودداری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر