|
کدخبر: 174893

قیمت جهانی نفت اعلام شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال پس از جهش ۳ درصدی جلسه قبل، امروز با ۲۱ سنت معادل ۰.۳۱ درصد رشد به ۶۸ دلار و ۶۷ سنت رسید.

انرژی قیمت جهانی نفت اعلام شد

در حالی که افزایش تقاضا برای مصرف انرژی در نتیجه شتاب گرفتن کارزار واکسیناسیون کرونا سبب خوش بینی تجار نسبت به این مسئله شده که نفت حاصل از افزایش صادرات ایران می تواند در بازار جذب شود، قیمت نفت پس از جهش ۳ درصدی روز دوشنبه، امروز هم شاهد افزایش بود.

کاهش تعداد تلفات بحران کرونا در هند نیز موجب امیدواری نسبت به احتمال افزایش تقاضای نفت در این کشور طی هفته های آتی شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال پس از جهش ۳ درصدی جلسه قبل، امروز با ۲۱ سنت معادل ۰.۳۱ درصد رشد به ۶۸ دلار و ۶۷ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم که دیروز با ۳.۹ درصد جهش همراه بود، امروز با ۱۲ سنت معادل ۰.۱۸ درصد افزایش به ۶۶ دلار و ۱۷ سنت رسید.

به گفته باب یاوگر، تحلیلگر موسسه میزوهو در نیویورک، عامل دیگر تقویت نفت تقویت احتمال به نتیجه نرسیدن مذاکرات احیای برجام بوده است.

یاوگر افزود: «ایران و قدرت های غربی نمی توانند بر سر جزئیات نحوه امضا و اجرای این توافق به نقطه مورد اجماع برسند.»

ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی دیروز اعلام کردند توافق منقضی شده خود در مورد نظارت بر تاسیسات هسته ای ایران را تمدید کرده اند.

استفن برنوک، تحلیلگر موسسه خرید و فروش نفت پی وی ام گفت، حتی اگر حجم بالایی از نفت ایران به بازار برگردد، بعید است روند کاهش ذخایر جهانی نفت را متوقف سازد. وی افزود: «با توجه به شتاب گرفتن واکسیناسیون کرونا که موجب افزایش تقاضا برای انرژی در ماه های آینده خواهد شد، عرضه بیشتر نفت از سوی ایران توسط بازار جذب خواهد شد.»

موسسه گلدمن ساکس گفته، حتی با وجود احتمال افزایش صادرات نفت ایران، موضوع افزایش قیمت نفت همچنان پابرجاست.

منبع: تسنیم

ارسال نظر