|
کدخبر: 161110

تولید نفت انگلیس کاهش یافت

آمار شرکت نفت و گاز انگلیس نشان می‌دهد که به خاطر کاهش سرمایه‌گذاری ناشی از بحران کرونا تولید نفت این کشور در حال کاهش است.

انرژی تولید نفت انگلیس کاهش یافت

آمار نفت و گاز انگلیس نشان می‌دهد به خاطر کاهش سرمایه‌گذاری در حوزه نفتی ناشی از تبعات شیوع ویروس کرونا، تولید نفت این کشور به میزان قابل توجهی در حال پایین آمدن است.

این شرکت می‌گوید: طی سال گذشته تولید نفت انگلیس نسبت به سال ۲۰۱۹، به میزان ۵ درصد کاهش یافته و این روند ادامه خواهد یافت؛ چراکه سرمایه‌گذاری در حوزه عملیات و توسعه در این کشور در سال ۲۰۲۰ معادل ۲۳ درصد کاهش یافته و به کمترین میزان از سال ۲۰۰۴ تاکنون رسیده است.

بی‌یردر میشی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز انگلیس گفت: بسیاری از شرکت‌ها در صنعت نفت انگلیس شرایط شکننده‌ای را تجربه می‌کنند و این در حالی است که شاهد بازگشایی اقتصادها هستیم.

وی معتقد است که امسال برای صنعت نفت انگلیس سال پرچالشی خواهد بود؛ چراکه شرکت‌ها همچنان با مشکلات عملیاتی ناشی از تبعات شیوع کرونا روبه‌رو خواهند بود.

این شرکت پیش‌بینی کرده که امسال و سال آینده هم به صورت سالانه تولید نفت انگلیس ۵ تا ۷ درصد کاهش یابد که این مسئله نه تنها به خاطر کاهش سرمایه‌گذاری در حوزه توسعه بوده بلکه به خاطر تأخیر در اجرای عملیات‌های نگهداری، تعمیرات است که در سال گذشته و به خاطر بحران کرونا اتفاق افتاده است.

از طرف دیگر خبرها حاکی از آن است که دولت انگلیس می‌خواهد اجرای عملیات‌های اکتشافی جدید برای نفت و گاز در دریای شمال را هم ممنوع کند.

منبع: فارس

ارسال نظر