|
کدخبر: 160428

قیمت نفت صعودی شد

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر آماری که نشان داد احیای اقتصادی چین شتاب گرفته و دورنمای تقاضا برای انرژی را روشنتر کرد، افزایش یافت.

انرژی قیمت نفت صعودی شد

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ماه مه با ۴۷ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش، به ۶۹ دلار و ۶۹ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت امریکا برای تحویل در آوریل با ۴۹ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش، به ۶۶ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه رسید.

آمار جدید نشان داد رشد تولید صنعتی چین در فاصله ژانویه-فوریه سرعت گرفته و فراتر از انتظارات بوده است و همزمان آمار تولید روزانه پالایشگاهی ۱۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد را نشان داد.

سِنگ ییک تی، تحلیلگر شرکت مشاوره SIA انرژی در این باره اظهار کرد: صنعت سنگین چین رشد قوی نشان داده و تولید سیمان، فولاد، زغال سنگ و آلومینیوم رشد دو رقمی در مقایسه با سطح پیش از شیوع کرونا در سال ۲۰۱۹ داشته است. تولید و انتقال همه این مواد نیازمند انرژی است.

عامل دیگری که از قیمتها پشتیبانی کرد اقدام عربستان سعودی در کاهش عرضه به مشتریان آسیایی بود. منابع پالایشگاهی به رویترز گفتند عربستان سعودی فروش نفت برای بارگیری در آوریل را برای دستکم چهار پالایشگر شمال آسیا به میزان حداکثر ۱۵ درصد کاهش داده است اما نیاز ماهانه پالایشگاههای هندی را به طور کامل تامین می‌کند.

اوپک و متحدانش در نشستی که اوایل ماه جاری داشتند تصمیم گرفتند محدودیت عرضه خود را در آوریل تغییر نداده و در همین سطح فعلی حفظ کنند. قیمتها با صعود بیشتر به این تصمیم واکنش نشان دادند.

شرکت تحقیقاتی IIR Energy هم روز جمعه اعلام کرده بود ظرفیت هفتگی پالایشگاههای نفت امریکا ۱.۶ میلیون بشکه در روز رشد کرده است. پس از اختلالی که ماه گذشته تحت تاثیر طوفان زمستانی در تگزاس پیش آمد، پالایشگاههای بیشتری فعالیتشان را ازسرمی گیرند.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد شرکت‌های انرژی امریکایی هفته گذشته شمار دکلهای حفاری نفت و گاز را یک حلقه کاهش دادند که نخستین کاهش هفتگی از نوامبر بود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر