|
کدخبر: 156473

نفت ارزان شد

قیمت نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه آوریل در پایان معاملات دیروز با ۷۵ سنت معادل ۱.۱ درصد افت به ۶۶ دلار و ۱۳ سنت رسید.

انرژی نفت ارزان شد

در حالی که دلار تقویت شده و با توجه به تقویت نرخ نفت پیش‌بینی شده که عرضه نفت طی ماه‌های آینده بالا برود، نرخ نفت روز جمعه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، نرخ هر بشکه نفت خام امریکا در پایان معاملات روز جمعه با ۲ دلار و ۳ سنت معادل ۳.۲ درصد افت به ۶۱ دلار و ۵۰ سنت رسید. نرخ نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه آوریل نیز در پایان معاملات دیروز با ۷۵ سنت معادل ۱.۱ درصد افت به ۶۶ دلار و ۱۳ سنت رسید.

در حالی که سوددهی اوراق قرضه دولت امریکا در نزدیکی بالاترین رقم‌های حدود یک سال گذشته باقی مانده، ارزش دلار دیروز بالا رفت و سبب گرانتر شدن کالاهای ارزش‌گذاری شده به دلار نظیر نفت خام برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می‌کنند.

با این وجود، نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت امریکا این هفته به ترتیب شاهد رشد ۴.۸ و ۳.۸ درصدی بودند و هر دوی این شاخص‌ها ماه فوریه را با حدود ۲۰ درصد افزایش به پایان بردند. اختلال در عرضه نفت امریکا به دلیل موج سرما در تگزاس و خوش بینی نسبت به ترمیم تقاضا به پشتوانه توزیع گسترده واکنس کرونا در کشورهای مختلف عامل تقویت نرخ نفت بوده است.

سرمایه‌گذاران احتمال می‌دهند در نشست هفته آینده سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش تصمیماتی مبنی بر افزایش عرضه نفت اتخاذ شود.

بر اساس گزارش ماهانه اداره اطلاعات انرژی امریکا، میزان تولید نفت خام این کشور در ماه دسامبر شاهد کاهش بوده است.

عامل دیگر تضعیف نرخ نفت خام امریکا کاهش تقاضای پالایشگاه‌های این کشور برای مصرف نفت خام پس از تعطیلی فعالیت‌ها در پی طوفان زمستانی هفته‌های گذشته بوده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها