|
کدخبر: 158516

آب شرب هیچ ‌مدرسه‌ای قطع نشده است

معاون درآمد و امور مشترکین آبفای استان تهران گفت: تا امروز آب شرب هیچ ‌مدرسه‌ای در استان تهران به دلیل بدهی آب‌بها قطع نشده است.

انرژی آب شرب هیچ ‌مدرسه‌ای قطع نشده است

سید رسول باقری گفت: بر اساس قانون، مدارس دولتی به ازای مصرف ۱۶۰ لیتر آب در ماه برای هر دانش‌آموز معاف از پرداخت آب‌بها و تبصره‌های قانونی هستند.

باقری ادامه داد: چنانچه مدارس دولتی بیشتر از این مقدار مصرف کنند، آب بهای آنها با نرخ نرخ تمام شده آب (نرخ دستگاه‌های اجرایی) محاسبه می‌شود و همچنین مصرف بالاتر از ظرفیت قراردادی در ماه نیز مشمول محاسبه با نرخ آزاد خواهند بود.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی به ۳۱۹۸ مدرسه دولتی در استان تهران افزود: هم اکنون ۱۹۸۸ مدرسه دولتی و ۶۳۹ مدرسه غیردولتی افزون بر ۹۲ میلیارد ریال آب بها به شرکت آب و فاضلاب استان تهران بدهکار هستند.

باقری با تاکید بر رایگان بودن آب بهای مدارس دولتی تا سقف ۱۶۰ لیتر به ازای هر دانش‌آموز در ماه گفت: آب‌بهای مدارس غیرانتفاعی تا ظرفیت قراردادی با نرخ آموزشی و بالاتر از آن به صورت نرخ آزاد محاسبه می‌شود.

معاون درآمد و امور مشترکین آبفای استان تهران با تاکید بر همکاری این شرکت با آموزش و پرورش گفت: این شرکت آماده است تا مساعدت لازم را برای دریافت بدهی مدارس به صورت اقساط فراهم سازد.

به گفته معاون درآمد و امور مشترکین آبفای استان تهران در خصوص کارمزد دفع فاضلاب، آبونمان آب و آبونمان فاضلاب هیچ گونه معافیتی برای مدارس وجود ندارد.

منبع: مهر

ارسال نظر