|
کدخبر: 154559

سرما تولید نفت آمریکا را ۲ میلیون بشکه کم کرد

بر مبنای آمار رسمی اخیر، دو میلیون بشکه در روز معادل حدود ۱۸ درصد از تولید نفت امریکاست.

انرژی سرما تولید نفت آمریکا را ۲ میلیون بشکه کم کرد

تولید نفت امریکا بر اثر سردترین هوای ۳۰ سال اخیر این کشور، بیش از دو میلیون بشکه در روز سقوط کرد.

معامله گران و مدیران شرکت‌ها که مایل نبودند نامشان فاش شود، برآوردشان از کاهش تولید بر اثر سرمای شدید را از ۱.۵ تا ۱.۷ میلیون بشکه در روز برآورد روز دوشنبه بالاتر بردند. آنها گفتند سقوط تولید به خصوص در منطقه پرمیان باسین که بزرگترین منطقه تولید نفت شیل امریکاست و در جنوب تگزاس و جنوب شرقی نیومکزیکو واقع شده، عمیقتر بوده است. کاهش تولید در منطقه ایگل فورد واقع در جنوب تگزاس و آنادارکو در اوکلاهاما هم قابل توجه بوده است.

بر مبنای آمار رسمی اخیر، دو میلیون بشکه در روز معادل حدود ۱۸ درصد از تولید نفت امریکاست.

میزان سقوط تولید به تعداد روزهای کاهش تولید بستگی خواهد داشت. معامله گران انتظار دارند با افزایش دما در منطقه پرمیان باسین، تولید از روز چهارشنبه به‌تدریج احیا شود. در میدلند که مرکز این منطقه نفتی است، دمای هوا روز دوشنبه به منفی دو درجه فارنهایت (منفی ۱۹ درجه سانتیگراد) سقوط کرد که طبق اعلام سازمان هواشناسی امریکا، سردترین دما از سال ۱۹۸۹ به این طرف بوده است. دمای هوا اوایل روز سه شنبه ۱۲ درجه فارنهایت بود.

کاهش تولید نفت در پرمیان به افزایش بیشتر نرخ وست تگزاس اینترمدیت کمک کرد و این شاخص روز دوشنبه برای نخستین بار در بیش از یک سال اخیر به بالای ۶۰ دلار در هر بشکه صعود کرد. از آن زمان قیمتها اندکی کاهش پیدا کرده زیرا پالایشگاههای امریکایی به دلیل سرمای شدید تعطیل شده‌اند و میزان نفت مورد نیاز کاهش پیدا کرده است. شرکت تحقیقاتی انرژی اسپکتس برآورد کرد ۳.۱ میلیون بشکه در روز ظرفیت پالایش نفت تا روز دوشنبه تعطیل شد.

تولیدکنندگان کوچک در پرمیان و نقاط دیگر از تانکر برای حمل نفت استفاده می‌کنند اما وضعیت جوی نامساعد حرکت خودروها را دشوار کرده و این شرکت‌ها مجبور شده‌اند چاههای نفتشان را تعطیل کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تولید نفت با وجود سرما در بسیاری از مناطق دیگر امریکا از جمله بیکن در داکوتای شمالی ادامه دارد اما تجهیزات پرمیان تاب فعالیت در دمای پایین را ندارند. دمای پایین باعث از کار افتادن تجهیزات در بسیاری از تاسیسات فرآوری گاز طبیعی در پرمیان و آنادارکو شده و قیمتهای گاز طبیعی منطقه‌ای را به رکورد بالایی رسانده است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها